BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen..

 
 

Masod-X

Kooltjesharker
Berichten
118
Hoi allemaal,

Ik ben Robbert Jongeneel, 28 jaar oud en na al een tijdje rond te speuren op dit forum vond ik het wel tijd om ook lid te worden.
Sinds een aantal jaar heb ik een Patton kamado met rooster van 33cm en vorig jaar een Weber Spirit gekocht. Deze is vanmiddag weer verkocht omdat ik het stoeien met hout en houtskool veels te leuk vind. Koken in de keuken is ook wel tof.
Er komt waarschijnlijk een tweede kamado met maat L of XL, maar welke en wanneer ben ik nog niet helemaal over uit. Tot die tijd op de Patton aan de rook.
Leukste creaties waren het chinees buikspek, pork rib rack en zoete tomaten in de skillet, maar die worden aardig afgewisseld met te zoute gepekelde kip, droge biefstuk en net-niet-gare asperges. Meestal komen die met teveel haast. Genoeg te leren dus! Gisteravond workshop bij HarlemBBQ gedaan en dat was erg leuk.
Hieronder twee foto's die ik nog wel kon vinden.

IMG_20200404_174833.jpg
IMG_20200523_190442.jpg


Groeten,

Robbert
 
Welkom Robbert, lekker inlezen en dan kom je vast een eind met de keuze voor je kamado.
 
Welkom Robbert!
 
Hoi Robbert, welkom bij het Genootschap
 
Welkom bij het genootschap
Succes met het maken van de keuze
 
Welkom Robbert en nog heel veel bbq plezier toegewenst!
 
Welkom Robbert! Veel plezier hier

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dank voor het warme welkom! Vandaag meteen maar even gebruikt om mijn dutch oven uit te testen, Zwolsche Stoof gemaakt op de kamado👍 niet helemaal passend bij het seizoen, maar een mooie test voor komende herfst en winter.



IMG-20220911-WA0015.jpg
IMG-20220911-WA0016.jpg
 
Lekker stoofpotje. Heb je een recept?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Thanks!

Voor het stoofpotje heb ik wat restjes gebruikt qua groenten en vlees dus de exacte verhoudingen en gewichten heb ik niet.

In ieder geval rundvlees (poulet) aangebraden met wat gerookte spekblokjes. Hierna ui en knoflook gefruit.
Daarna champignons, winterpeen en bleekselderij en een half potje zilveruitjes toegevoegd. Na het aanbakken heb ik water, 2EL Zwolsche stoof van Jonnie Boer, bouillonblokje (kip) en balsamicoazijn toegevoegd en ca. 2u laten sudderen. Nog wat later suikerstroop erbij en vlak voor het opdienen de rest van de zilveruitjes. Ook nog wat aardappelzetmeel toegevoegd omdat we het met friet aten, de dag erna was het daarom wel wat dik naar mijn smaak. Als je het met aardappelpuree serveert zou ik sowieso geen zetmeel gebruiken.

Geen heel precieze beschrijving dus, maar hopelijk kan je hiermee uit de voeten👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan