BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

llDannyll

Tondelzoeker
Berichten
7
Goedenavond,

Even voorstellen. Ik ben Danny, 32 jaartjes op de klok. Vanaf mijn 14e actief in de horeca. Dit tot een maand of 3 geleden.(nu functie elders🤣😉) Ben zelf 15 jaar kok geweest waarvan 8 jaar als chef kok. Gelukkig ook veel ervaring mogen op doen met bbqen. Zelf 3 green eggs op de zaak gehad, minimax, large en xl. Tevens een bastard XL gehad op werk. En hier veel mee mogen werken. Als afscheidscadeau had ik dus wat budget en hierbij gekozen voor de bastard xl 2021. Deze nu tot volle tevredenheid thuisstaan.. alternatief was dezelfde opties bge large of een large kamado joe.. met laatste weinig ervaring.. maar vond in de praktijk te weinig verschil om voor hetzelfde budget een aangeklede bge large te kiezen ipv een bastard xl urban volledig aangekleed. Die ruimte was mij meer waard. Echter nu de vraag.. op zoek naar een spit en heb de letzq (alleen ring) van een maat van mij met een bge xl er even droog op gehad maar vind deze niet heel netjes aansluiten.. is dit bij alle spits zo vanwege de afwijking in maat? Lees op Facebook veel spit on fire icm bastard.. is dit dan beter/iets groter?

Groeten en fijne avond!
 
@noskos, heb veel filmpjes van je bekeken en jij had volgens mij de bastard large thuisstaan? Misschien heb je hier wat advies in I.v.m. de pasmaat?
 
Welkom Danny.
Veel BBQ-plezier
 
Welkom Danny.
 
Welkom Danny!
Noskos heeft tegenwoordig een KJC3 staan.

Zelf helaas geen ervaringen met een spit en zeker niet met het passen er van.
 
Bastard xl een beste jonge . Benieuwd wat chefkok hier op klaar gaat maken .
Welkom hier
 
Welkom Danny.
Das een mooie maat BBQ. Benieuwd naar je belevenissen.
 
Danny, welkom bij het genootschap
 
Bastard xl een beste jonge . Benieuwd wat chefkok hier op klaar gaat maken .
Welkom hier
Dankjewel! En het is zeker een beste jongen, hij is qua grilloppervlakte hetzelfde als een bge xl maar hij is dieper en groter verder. Qua maken? Haha echt van alles, van de klassiekers als pulled pork, tot brisket, tot hele kalkoenen, gegrilde en gevulde pompoenen, vis in zoutkorst, zelf grillworsten maken, picanha, Wagyu steaks in de skillet op de bbq (vorige keer a5 mbs 10, echt een aanrader om een keer te doen!) Maar ook hapjes voor bij de borrel, (wings, kleine satetjes) , pizza's of flatbread op de pizzasteen. Maar geniet net zo van wat gegrilde groente en een kippenpoot. Dus schiet alle kanten op. En met die XL werkt het geweldig.. meeste gevallen alleen rechts bijv. De heat deflector erop dan houd ik links ruimte voor direct. Werkt met deze maat wel heel makkelijk zonder gedoe van deflector erin en eruit halen. Op mijn werk met een spit gewerkt op de Large, en vooral voor kip, shoarma/gyros of picanha steaks echt een toegevoegde waarde als je het mij vraagt.
 
Kunnen we vast wat van jou leren zo te lezen 😁
 
@Rdj, ik leer ook elke keer nog bij hoor🤣 en ook hier gaat er wel is iets anders dan gepland! Mooie op zo'n forum is dat je ervaringen kan delen👍

Foto van de Bastard XL:
20211024_174632.jpg
 
Ja heel mooi , 👍🏻heb zelf de large, bevalt super goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan