BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 
 

Jeff329

Tondelzoeker
Berichten
6
Hoi ik ben jeffrey en sinds kort wat fanatieker aan het bbqen. Ik ben in het bezit van een simpel weber keteltje van 47 cm. Nu de laatste weken een beetje het serieuzere bbqen aan het proberen en via Amazon een inkbird thermometer aangeschaft met 4 sondes (al snel gemerkt dat het zonder dit ding geen succes gaat worden). Tot nu toe spareribs op de 3 2 1 methode gemaakt en beviel uitstekend. (Helaas geen foto’s van gemaakt)

Afgelopen week visite gehad en beer can Chicken geprobeerd en ook dit was zeker een succes. Hiervan alleen een foto vooraf. Recept met holle limoenen gevuld met roomboter en dan bij de borst om deze mals te houden. Limoen proef je erg terug. Volgende keer met citroen proberen.
c944b784a9787c0cd0919a518ec833c5.jpg


Ik wilde eerst op mijn werk zelf een offset smoken bouwen. Een aantal collega’s hebben dit al gedaan namelijk en leek mij wel leuk om dit zelf te bouwen. 1 van de collega’s gaf aan dat het bouwen er van wel leuk is alleen dat hij persoonlijk voor een kamado zou gaan.

Nu dus al een poosje druk aan het oriënteren op een kamado en na wikken en wegen(en heel veel lezen op forums en reviews) besloten om voor een Joe classic 1 of 2 te gaan. Vanochtend bij vuur en rook geweest om mij te laten informeren door een expert alleen alles is kats uitverkocht. Eind dit jaar begin volgend jaar leverbaar waarschijnlijk. Voor de rest ook overal uitverkocht.

Nu weer verder spelen met mijn weber en we kijken wel hoe het loopt. Dan maar even iets langer sparen dat het zeker weten een kamado Joe classic 2 wordt.

Ik heb al leuke dingen voorbij zien komen en hoop een hoop leuke dingen hier te plaatsen en nog te lezen.

Jeff


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Welkom
Volgens mij zijn ze nog te vinden bij
 
Jeffrey, welkom op het Genootschap.
 
Welkom
Volgens mij zijn ze nog te vinden bij

Ja alleen bij de 2 is het probleem dat de vrouw wil dat we hiervoor nog even doorsparen. De 1 vind ze eigenlijk al te duur en die staat bij vuur en rook voor 900 op de site. Dus denk dat ik nog even op de weber ga spelen en eind van het jaar over ga naar een Joe 2


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Je zou het bij de horeca groothandels kunnen proberen die hebben de afgelopen maanden niet veel verkocht.
 
Hoi Jeffrey, welkom bij het genootschap
Kippetjes staan er goed gevuld bij
 
Hoi Jeffrey,
welkom bij het Genootschap.
Niet zo kleinerend doen over een " simpel weber keteltje van 47 cm. "
Het is een hele goede BBQ maar mag iets groter, zeg 57 cm;)
 
Hoi Jeffrey,
welkom bij het Genootschap.
Niet zo kleinerend doen over een " simpel weber keteltje van 47 cm. "
Het is een hele goede BBQ maar mag iets groter, zeg 57 cm;)
+1 met een weber kan je ook lekker bezig zijn. Kleine citroentjes volgende keer.
 
Heel veel plezier hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan