BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen

 

Martijn137

Sprokkelaar
Berichten
46
Goedenmorgen!

ik ben Martijn, 27 jaar en kom uit de regio eindhoven.

ik ben al enige tijd bezig met BBQen maar dan vooral op de "simpele" methode, kolen erin en gaan met die banaan :D

nu ben ik sinds een maand of 3 meer gaan interesseren in low and slow technieken en het roken van vlees.
op dit moment heb ik een weber 57cm als bbq die het al een paar jaar goed doet.
het spelen met de temperatuur gaat me vrij goed af met deze BBQ, paar keer nu zelf gemarineerde spare ribs in gemaakt en dat beviel toch wel vrij goed.
ben nog niet helemaal tevreden over de malsheid van de ribbetjes, maar dat is nog even verder oefenen denk ik

ook heb ik sinds kort een vlees temperatuur meter met 2 probes (en de mogelijkheid om hem uit te breiden tot 6 probes) van herqs, en dat malle ding heeft Bluetooth en via de app kan ik de temperatuur range instellen en alarmen erop zetten. nu nog maar 1 keer gebruikt maar ik vind het ideaal!

ondertussen ben ik ook aan het kijken om er een offset BBQ smoker bij te halen, lijkt me wel ideaal, grote brede grill voor "normaal" BBQen en als ik de tijd heb lekker de smoker aanzetten en daar mee spelen ;-)

maar eerst ga ik morgen nog een kleinere BBQ ophalen voor op de camping en gewoon mee te spelen natuurlijk  :D

nouja, hopelijk geeft dit een idee van wie ik ben en hoop nog genoeg te kunnen leren hier :-D:)

Gr,
Martijn

hier nog een paar "creaties" van mij van de afgelopen weken:


3e keer ribbetjes proberen


baksteen burger met als inspiratie recept van bbq helden, deze hebben we omgenoemd tot jawbreaker, de burger was echt te dik, voor de volgende keer iets dunner en breder ;)

 
Hartelijk welkom bij het genootschap Martijn.
Die heerlijke burger is ook altijd welkom, en ribben zijn we dol op. ;)
 
Hoi Martijn,
welkom bij het Genootschap, leuk klein BBQ-tje, een soort van mini texas grill, ik zou toch ook serieus naar de WGA (Weber Go Anywhere) gaan kijken/vergelijken.
2e hands soms ook nog wel via MP te krijgen maar ze zijn gewild, dus ook 2e hands prijzig.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Ewald zei:
Hoi Martijn,
welkom bij het Genootschap, leuk klein BBQ-tje, een soort van mini texas grill, ik zou toch ook serieus naar de WGA (Weber Go Anywhere) gaan kijken/vergelijken.
2e hands soms ook nog wel via MP te krijgen maar ze zijn gewild, dus ook 2e hands prijzig.

ja die BBQ van gusta is niet top of the line, maar voor het geld schijnt het wel een oke ding te zijn. (volgens bbq-helden, die hebben een review op hun site staan)
maar voor die ?30,-  kan ik het op zijn minst even uitproberen en zien wat er mee te maken is  ;)

een WGA zal er wel komen als die BBQ van gusta ruk blijkt of afgeschreven is  :)
 
Welkom Martijn, veel plezier hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Welkom Martijn.🥩🥓


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Martijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan