Beef en Steak

Even voorstellen en meteen brutale vraag :)

Jeroenman40

Tondelzoeker
Hallo beste forum!

Ik ben Jeroen en sinds 2 maanden trots eigenaar van een bastard urban large.

Ik werd 30 en dan mag je jezelf toch een mooi cadeautje geven. Tot nu toe heb ik moinkballs gemaakt en een aantal normaal gebqqt. Binnenkort ga ik voor pulled pork of spare ribs maar dan moet ik eerst nog een thermometer aanschaffen!

Verder heb ik een puntje waar ik ontevreden over ben en hoop dat jullie tips hebben voor mij. De wielen van het onderstel geven vetvlekken op mijn tuintegels. Ik heb dit al gemeld bij ze en ook een nieuwe set gekregen, helaas heeft deze set precies hetzelfde probleem. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Het komt echt uit de wielen en is geen vet van het bakken of van de lagers. Zie laatste foto. Alvast bedankt en tot snel!

Groetjes Jeroen
1000111863.jpg
1000111455.jpg
1000109400.jpg
1000111862.jpg

Hey Jeroen, welkom!

De wieltjes zullen we ingevet worden bij productie, neem aan dat het dan een tijdelijk issue is? Is het wel schoon te krijgen?

Welkom Jeroen! Heel veel plezier hier.
Het probleem van die wieltjes ken ik niet. Ik heb verschillende Webers gehad en nu een Primo. Een paar vetvlekken op mijn tegels heb ik dan weer wel, maar daar ben ik zelf schuldig aan.
Je zou voorlopig een matje voor onder een vuurkorf eronder kunnen leggen misschien.
En af en toe even met een doek over de wielen om te kijken of het nog afgeeft.

Denk dat het kogellager vet is , wellicht dat de kamado in de zon staat en door de warmte het vet gaat lopen.
Je zou ze kunnen ontvetten en een betere hitte bestendige vet in kunnen doen.

Hoi, dat ziet er niet zo fraai uit. Leg er iets onder en het is opgelost. Misschien verdwijnt het na een tijdje maar er zal tijdens het bereiden altijd wel iets uit je Kamado druipen spetteren. Dus als je dat een probleem vind is misschien een iets verdergaande oplossing een betere oplossing voor jou.

Laatst bewerkt:
Hey allen dank voor de reacties! Denk dat eronder zetten inderdaad de enige optie is.

Ik had vandaag de wielen vervangen en na een minuut of 10 al weer vlekken. Lijkt toch echt het kunstof van de wielen te zijn dat afgeeft want je ziet geen vet zitten. Word vervolgd

Jeetje man, wat 'n ellende... en ook allerlei onkruid ineens... echt een Basterd! ;)

Lekker barbecuen man!

Welkom Jeroen, veel plezier en inspiratie hier!

Hey allen dank voor de reacties! Denk dat eronder zetten inderdaad de enige optie is.

Ik had vandaag de wielen vervangen en na een minuut of 10 al weer vlekken. Lijkt toch echt het kunstof van de wielen te zijn dat afgeeft want je ziet geen vet zitten. Word vervolgd
Komt goed. Geniet van het bbq’en.

Terug
Bovenaan Onderaan