BasBQ
Beef en Steak

Europees kampioenschap BBQ

Marc (Spiffs) doet mee met de Lowland Smokers en Dennis en Dominique gaan op zondag jureren.
Ik kan helaas niet komen kijken
 
Veel succes aan zij die gaan deelnemen en jureren!!! Ik heb dit weekend een ander evenementje, dus zal niet langskomen... Wie weet volgend jaar :)
 
Yep, ik ga zoals Frits al zei jureren. Maar ik heb buiten toen ik het zelf heb gevraagd helemaal niets meer van de organisatie vernomen. Wat dat betreft voor de juryleden erg slecht geregeld!
 
noskos zei:
Yep, ik ga zoals Frits al zei jureren. Maar ik heb buiten toen ik het zelf heb gevraagd helemaal niets meer van de organisatie vernomen. Wat dat betreft voor de juryleden erg slecht geregeld!

What's new ;)
 
In Duitsland bij het EK was dat allemaal keurig geregeld hoor, dan en dan melden in de tent, kreeg je een mooi pakket mee met t-shirt, regelementen, clipboard, koort met ID etc.

Hier weet ik dat ik me om 1 uur moet melden in de bistro en dat we alleen het varkensvlees jureren. Ben heel benieuwd hoe het in zijn werk gaat want normaal jureren we alles...
 
Voor iedereen die er heen gaat, (deelnemen/ jureren/ kijken) heel veel plezier.
Hopelijk valt het enigszinds mee met het weer.

En veel foto's maken h? (ben erg benieuwd hoe het er aan toe gaat) :)
Ik moet helaas werken  :(

Mac
 
Ik zie wat foto's voorbij komen op twitter van het Dutch BBQ team en kom dan tot de conclusie dat deze wedstrijd zo niet mijn ding is... V??l te culinair. Ze maken daar gewoon de dingen die ze normaal in de keuken maken, maar dan op de barbecue. Geen typische bbq gerechten... Geef mij maar de Tony Stone :D
 
Ook mooi om te zien dat ze een promotie/persteam hebben. Ze zijn de enige in mijn tijdlijn waar constant updates vandaan komen.

Wat het niveau en presentatie betreft, ja, dit is een heel ander spelletje dan Southern Style. Leuk om te jureren,aar om dit zelf te maken... Dacht het niet :)
 
Ik noem dat culinair barbecuen, ook knap maar veel minder mijn ding dan PP, ribs en kip.
En dan heb ik het nog niet over de manier van jureren ;)
 
Bedankt voor het delen Davy! Mooie plaatjes.
 
prachtig alle foto's

Ik vind het een knappe prestatie.
Maar nu weer alle deelnemers boos:

Niet mijn beleving van BBQ als ik de borden zie.
Meer een hoogstaande kookwedstrijd met oa een BBQ.
Doet niets af aan het grote respect wat ik er voor heb, want ik kom niet eens in de buurt qua prestatie.

Jeroen (admin, ja sorry ander forum) zei wel zo mooi dat 100x het zelfde gerecht
met steeds een ander sausje ook niet alles is, maar ik vind dat meer Q-en.
Vlees/vis of desnoods groente van de bbq prima, maar dat hele bordopmaakgedoe gaat me wel erg ver.
(stiekem net als dat anale gedoe met peterselie in een USA bakje)

Dus op een NK, EK of WK, ga ik niet proberen mee te doen.
Als eerste niet mijn ding en ik maak geen schijn van kans.
 
Helemaal met je een Poetsertje, iedereen het zelfde stukje vlees en laat maar zien wat je er mee maakt. Dit is voor mij ook steeds verder verwijderd van barbecue?n.

En wat betreft de peterselie, je hoeft geen sla of peterselie in je bakje te doen hoor. Maar een plas saus betekent diskwalificatie, en met peterselie zie je het niet als er saus of sap van het vlees in je bakje loopt ;)
 
ben het met je eens Poetsertje. BBQ is iets anders dan restaurantbordjes maken, ik vind het vreselijk knap, maar niet voor mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan