BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen high and fast brisket?

 
 

Achieltje

Kooltjesharker
Berichten
166
Ik kan binnenkort een tv programma meedoen, waarin we een paar uur krijgen om te koken. Kort gezegd, ik wil wel traditioneel bbq doen, maar heb er de tijd niet voor. Pulled pork kan al helemaal niet, maar brisket, ribs en chicken, dat moet lukken.

Nu wou ik weten welke kanjers hier al ervaring hebben met brisket hot and fast? Is het haalbaar om een flat in 4 a 5 uur klaar te krijgen?
 
Ik heb eens een workshop gehad van Harry Havinga over brisket. Daarbij heeft hij er ook 1 laten proeven die hij hot&fast bereid had. Hij vertelde toen in 5 uur volgens mij.

Die was verschrikkelijk lekker kan ik je vertellen.

Daarbij is er ook een video van (hier praat men over 6 uur)

http://youtu.be/auHd2VfUKZs

Aan welk tv programma doe je mee?
 
was dat op het Triple-T weekend Tim?

neem anders even contact op met Harry Havinga
 
Dat filmpje van Harry heb ik ondertussen al gezien, ook een paar Engelstalige al gezien, maar meestal toch nog een uur of 5 a 6, zal nipt zijn denk ik.

Ik kan Harry natuurlijk ook even mailen :D mooie tip

Het zou voor het Komen Eten programma zijn, ze willen een bbq special doen, jammergenoeg weinig tijd voor low and slow
 
Gewoon de langere methode er door drukken .

Gewoon eerder beginnen en een tweede klaar leggen voor de show.

Spareribs gaan prima in twee uur, daar heb ik ook een keer mee gewonnen op televisie ;).
 
Gaaf man BBQ op tv en anders maak je toch een Picanha? Kan je nog ff lekker vlammen op tv ook :)
 
Achieltje zei:
Het zou voor het Komen Eten programma zijn, ze willen een bbq special doen, jammergenoeg weinig tijd voor low and slow
Go Birger!! Is het voor ons Ollanders ook te zien?  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan