Beste Q'ers,
Hier onder mijn verhaal betreft de Weberstyle thermometer en de (achteraf) uitermate goede service. Veel lees plezier! Ik ben een blij klant na de coulance
. Blij Weber-klant. Gistermorgen dit mailtje gestuurd naar Weber ?n barbecueshop.nl, meteen reactie van Weber gehad. Van Barbecueshop tot op heden nog niets gehoord... Erg slecht, aangezien ze normaal super snel zijn met het beantwoorden van mailtjes.
Hierboven mijn mailtje met het hele verhaal! En daarna, wat ik echt niet had verwacht. Het mailtje van Tom Kusters namens Weber.
Ik was zo verrast toen ik dit mailtje las. Echt super tof! Ik had al genoegen genomen met gewoon een nieuwe, dezelfde, thermometer. Nu krijg ik er twee :blush:. Dit is de beste relatiemanagement in mijn ogen, die er is.
Nogmaals bedankt Weber!
Hier onder mijn verhaal betreft de Weberstyle thermometer en de (achteraf) uitermate goede service. Veel lees plezier! Ik ben een blij klant na de coulance

Beste Tom,
Tot op heden ben ik altijd een die-hard weber fan geweest. Tot op heden ben ik altijd een groot fan geweest van "www.barbecueshop.nl". Zo'n beetje alle accesoires van Weber voor de One Touch Premium heb ik in mijn bezit, omdat Weber normaal gesproken een fameuze kwaliteit levert. Op het hele internet wordt overal beschreven hoe tof de service is van Weber en hoe coulant zij zijn met het vervangen van producten. Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen misbruik maken van de coulantie van Weber. Maar wanneer ik nu al vanaf 23 Februari (J?, 9 weken) bezig ben om mijn Weber Style Digitale thermometer gerepareerd te krijgen en nog steeds geen werkende heb. Begint er langzaam aan meer rook uit mijn oren te komen, ipv uit de barbeque ;-).
Het zit als volgt, de digitale thermometer heb ik aangeschaft bij "www.barbecueshop.nl". De factuur zit bij de bijlage. Het eerste defect aan de thermometer was dat de temperatuur bleef steken. Waardoor ik een Brisket (40 euro) weg hebben kunnen gooien, deze was nog taaier van structuur dan het achtereind van een varken. Enfin, thermometer opgestuurd en prima geholpen door de klantenservice van barbecueshop.nl.
Na 3 weken kreeg ik dan mijn thermometer terug. Er van uitgaande dat hij toch gerepareerd was, heb ik hem uitgepakt en bij mijn andere spullen gezet, klaar voor de volgende run om te gebruiken. Tijdens de volgende run, toen mijn pulled pork na 5 uur nog steeds bleef steken op 36 graden zag ik ergens de bui al hangen. Jahoor ook d?ze keer bleef de temperatuur weer hangen en om het euvel nog allemaal iets erger te maken was de mooie blauwe verlichting (die ik ook ?cht mooi vind), ook nog eens kapot. De Pulled Pork was nog enigsinds te redden, maar heb hem altijd beter gehad. Enfin, wederom prima geholpen door de klantenservice van barbecueshop.nl en opgestuurd ter reparatie. De medewerker die ik toen gesproken heb was erg medelevend en ging zijn best doen om op zijn minst een nieuwe te regelen. Tevens heb ik toen aangegeven dat ik het na 2 keer wel gehad had met het vertrouwen in dit apparaat en liever een nieuwe had of tegoedbon.Zie de bijlage. Zodat ik dan wel de duurdere versie van de thermometer zou kopen. Ook omdat ik niet van plan ben om nog een enkele euro extra te gaan verpesten aan vlees, door een kapotte thermometer. Ik vind zelf namelijk 40 euro, plus een half eetbare pulled pork al veel te veel geld.
Nu krijg ik dus vandaag mijn thermometer terug, zonder ook maar enig tussentijds bericht van barbecueshop.nl, hoe het zit met de reparatie. Ik heb in een mailtje een linkje gehad van ZES, waar ik de status van mn reparatie kan volgen. Maar die doet het niet en heeft het nooit gedaan. Nu maakt me dit verder ook niet uit, want als hij gerepareerd en wel terug komt, hoor je mij niet klagen. Verder geen bericht gehad over wat eventueel Weber voor me kan betekenen behalve het repareren en een eventuele creditering van het vlees of tegoedbon zodat ik de duurdere variant zou kunnen kopen (ik zou hiervan op de hoogte gesteld worden). Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat die creditering van het vlees van mij niet hoefde, maar de medewerker zelf zei dat Weber heel attent was met coulances.
Om eventjes terug te komen op het ontvangen van de thermometer. Die doet het dus w??r niet. Ik heb een nieuwe prikpen erbij gekregen (waarvoor dank, is netjes), maar zoals je in de bijlage kan zien. Kookt het water in het pannetje, en geeft de thermometer 18 graden aan. U gaat me toch niet vertellen dat mijn natuurkunde leraar altijd heeft gelogen, en dat water kookt bij 18 graden ipv 100 graden?
Kort samengevat komt het er op neer dat:
Na 9 weken en twee keer een reparatie ik nog steeds geen werkende thermometer heb en minstens 40 euro vlees heb verknalt. Verder zit ik ook nog met de vraag of dat jullie die thermometers zelf hebben geprobeerd voordat ze retour worden gestuurd?
Ik hoop echt dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Want ik vind niet professioneel overkomen vanuit Weber n?ch barbecueshop.nl! En ik hoop dat u mijn woede ergens ook begrijpt.
Ik hoor van u,
Roland van Aert
Hierboven mijn mailtje met het hele verhaal! En daarna, wat ik echt niet had verwacht. Het mailtje van Tom Kusters namens Weber.
Beste Roland,
Bedankt voor de e-mail. Het is spijtig te vernemen dat de thermometer nog steeds niet juist functioneert. Ik begrijp uiteraard de teleurstelling.
Ik ben verbaasd dat de reparatie zo lang heeft geduurd. Zodra wij een reparatie ontvangen van onze dealers dan zorgen wij binnen 2-5 werkdagen voor een oplossing, helaas kan ik niet vaststellen waar het fout is gegaan.
Wij hebben zelf geen contact met ZES over het logistieke traject, dit is de logistieke partner van onze dealer Create2fit en staat los van onze service trajecten.
Aangezien thermometers meestal in het geval van een defect niet te repareren zijn vervangen wij deze vaak in het geheel uit coulance/garantie. Mochten wij de thermometer toch kunnen repareren dan zorgen wij altijd voor een begeleidend schrijven.
Wij hebben weinig klachten ontvangen over dit type thermometer, het is dan ook erg vervelend voor u dat u tot twee maal toe problemen ondervind met uw type.
Wij sturen u uit coulance een geheel nieuwe thermometer van het luxere type 6741. Daarnaast sturen wij, als backup, artikel 6491 mee. Dit is een kleine draagbare thermometer.
Mocht u in de toekomst opnieuw problemen ondervinden dan verneem ik dat graag rechtstreeks via dit e-mail adres. Uiteraard verwacht ik dat u zonder problemen de nieuwe thermometers kunt gebruiken.
Onze oprechte excuses voor het ongemak en de mislukte bereidingen door het defect aan de thermometer.
Als advies geef ik u graag mee dat wij het afraden om de voeler in het water te dompelen, dit kan schade veroorzaken.
Mocht u nog vragen hebben over de thermometer of misschien een hele andere vraag betreft het gebruik van onze producten dan verneem ik dat natuurlijk graag.
Alvast een prettig weekend gewenst. Ik wens u veel grill plezier!
Ik was zo verrast toen ik dit mailtje las. Echt super tof! Ik had al genoegen genomen met gewoon een nieuwe, dezelfde, thermometer. Nu krijg ik er twee :blush:. Dit is de beste relatiemanagement in mijn ogen, die er is.
Nogmaals bedankt Weber!
