Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beginnersvraag. Wat maakt het verschil als je het zo doet zonder reflector of reverse sear met eerst deflector en dan dichtschroeien zonder?
Ah ok. Ik zag geen indirect foto. Vandaar.
moet me nog eens verdiepen in de temperaturen. Van het weekend getest op een dunne entrecote, maar wad iets te ver gegaan. Had de app van de thermometer gevolgd tot 54° en dan nog 1 min aan elke kant dicht geschroeid. Was eerbaar, maar te ver
Dat klopt ik had geen foto gemaakt toen het erop ging, was ik vergeten. Het vlees ziet een beetje wit grijzig en dat komt omdat hij eerst heeft gegaard indirect. Als jij je entrecote medium wil hebben dan moet je hem garen tot ca. 42 graden daarna loopt de temperatuur nog ietsjes op. Al haal je hem en er dan af en je schroeit hem om en om op 250 graden dan zit je goed. Dat is een beetje voor de gemiddelde/dunne entrecote.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar was het dus mis gegaan bij mij. Dacht dat ik die 54° van de app moest hebben en dan dicht schroeien. Maar was te ver.
Ik had ook ergens gelezen dat sommigen er de lekbak onder zetten met een mengeling van water en appelsap. Heeft dat nut om het vlees vochtiger te houden?
En wanneer hij op die 42° zit, doen jullie dan nog iets op de entrecote vooraleer hem dicht te schroeien, of hoeft dat niet meer? Want ik zie meestal op foto's het vlees aan de buitenkant ook lekker blinken. Dat was bij mij niet.
[mention]Free_ltd [/mention]je mag mij altijd een PB sturen hoor als je vragen hebt![]()
Ik denk dat je je vooral niet zo druk moet maken vooraf. Je gaat niet alles kunnen tackelen en soms zullen er dingen niet helemaal volgens plan verlopen. Je leert door te vallen en te proberen. Lees je nieuwe boek en ga straks als je kamado binnenkomt lekker aanklooien en proberen.Dat ga ik je niet aandoen, want heb wel 1001 vragen
Ik ga ook stiekem kijken om hier en daar een workshop mee te pikken. Zoals gezegd bij mijn voorstelling, ben ik geen keukenprins. Ik kan wel zorgen voor eten op tafel, maar de speciale dingen doet mijn vrouw en ze kan dat wel aardig. Maar van de BBQ blijft ze dan wel weer af en is voor mij. Tot nu toe was het gewoon de klassieke ordinaire BBQ met wat merguez, spere ribs, kip, brochette,... . Maar nu wil ik eens wat specialere dingen, maar heb ik vaak het geduld niet om die dingen allemaal uit te spitten
Ik vermoed dat ik me zeker wel met een vraag hier meld een paar dagen voordat ik weer aan iets nieuws begin
Vermits er Tomahawks, dikke entrecote's en short ribs onderweg zijn, zal dat al een start zijn. Vooral die short ribs heb ik wat schrik van qua timing![]()