BasBQ
Beef en Steak

Entrecote reverse sear

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
Vandaag bij Lidl (in de Zuid-Amerikaanse week) een entrecote en een picanha gehaald, met een aardige vetlaag, en vandaag de entrecote gemaakt. Als houtskool: white quebracho.

signal-2023-07-20-150701_002.jpeg


Nadat de houtskool er op ging heb ik eerst een gietijzeren pan opgewarmd en daar de vetrand in uitgebakken.
signal-2023-07-20-170605_002.jpeg


Daar kwam best heel veel vet uit, en misschien had ik deze nog verder uit moeten bakken. Daarna een tijd indirect tot een kerntemperatuur van ongeveer 50C en ondertussen een berg uien met wat knof gebakken in het vet dat uit het vlees was gelopen.

signal-2023-07-20-170605_003.jpeg


Uiteindelijk nog even afgebakken in de pan.

signal-2023-07-20-180900_002.jpeg


Door de belichting lijkt het op de foto iets roder dan dat het was. Toch had ik 'm ietsje langer kunnen laten garen voor een beter resultaat (de meter zat waarschijnlijk in een stuk dat al wat gegaard was door het uitbakken van de vetlaag).
 
Ik reken 'm goed hoor!
 
Hij was zeker smakelijk. Wat jammer was is dat er in het midden een pees zat die ik over het hoofd had gezien toen ik 'm kocht.
Cuisson ziet er goed uit. Mooi.
Die pees, je kan hem inderdaad in de winkel,niet uir de verpakking halen. Is zo.

Waarom gebruike je white quebrancho woor zo'n korte sessie?
 
Waarom gebruike je white quebrancho woor zo'n korte sessie?

Omdat ik op dit moment niets anders heb :geek:

Ik ben ook een beetje aan het experimenteren: een tijdje geleden had ik wat vlees waarbij ik white quebracho gebruikte en toen vond ik te veel qua smaak. Biefstuk kan het echter goed hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan