BasBQ
Beef en Steak

En aan de spijker

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag na 3 weken pekelen zag mijn bovenbilletje er zo uit.
DSC02977.jpg

Na een uur of 12 roken op 25 graden met vurenhout was hij al aardig verkleurd.
DSC02984.jpg

En toen "aan de spijker"
DSC02986.jpg

En nu maar een poosje geduld hebben. Ik hoop dat de lucht niet te vochtig wordt.
Dus doe maar wat vorst.
 
Bert,
Als ik moet komen om te helpen bij het proeven moet je het even laten weten he B-)
 
Ziet er mooi uit, en de komende tijd handjes thuis houden he  ;)
 
ik heb een hekel aan kou en winter maar voor Bert zeg ik: laat maar komen die vorst dan.. mooi project ziet er nu al heerlijk uit
 
Dat ziet er super uit.
Succes Bert.
 
Hoe lang moet hij daar blijven hangen?
 
ziet er goed uit Bert
 
Dat ziet er uit als een serieus project Bert !  Je zegt "bovenbilletje" maar het ziet er groot uit. Voor mijn beeldvorming hoe groot is dit ?
 
1 woord :

Mjammie !!
 
Ziet er goed uit Bert maar mijn vraag is is dit een soort vlees wat je dan als ham kan snijden.
 
Ziet er erg lekker uit, ben ook wel benieuwd hoelang het moet drogen. .!?
 
Dit ziet er goed uit Bert. Ik ben benieuwd naar de vorderingen de komende tijd.
 
Misschien een domme vraag, maar vurenhout is toch niet geschikt om mee te roken ivm het aanwezige hars?
 
alvon zei:
ik heb een hekel aan kou en winter maar voor Bert zeg ik: laat maar komen die vorst dan.. mooi project ziet er nu al heerlijk uit

Ook lekker, zit Willem-Alexander zometeen bij Bert....
 
Ener zei:
Misschien een domme vraag, maar vurenhout is toch niet geschikt om mee te roken ivm het aanwezige hars?

Dat dacht ik nou ook altijd. Tot ik vernam van de firma rooksnips.nl dat eigenlijk overal wel op gerookt wordt, dus ook harshoudende houtsoorten.

Verder lijkt dat stukje vlees mooi op haphoogte te hangen. Waar woon je, Bert? ;)
 
Ener zei:
Misschien een domme vraag, maar vurenhout is toch niet geschikt om mee te roken ivm het aanwezige hars?
Roken is al een hele oude manier van conserveren. Van oudsher werd er gerookt met dat hout wat het meest en simpel voor handen was. Bijvoorbeeld Schwarzwalderschinken wordt gerookt op verse dennen en sparren.
Vuren hout is het hout van de fijn spar en heeft niet die harsgeur die een ceder wel heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan