BasBQ
Beef en Steak

EK BBQ 2012 - 25-26 augustus, Torhout

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Het EK BBQ vindt plaats in het weekend van 25-26 augustus 2012 in het centrum van Torhout.
De organisatoren zijn volop bezig met het opstarten van de nieuwe site www.defielesoofen.be waarop je binnenkort alle informatie zal vinden.
 
Hierbij de uitnodiging van onze zuiderburen:



Dear BBQ-lovers worldwide!





We are honored to invite you to the European Championship BBQ 2012!



The European Championship BBQ 2012 takes place in Torhout (Belgium) during the last weekend of August 2012. At this European Championship, 65 teams will challenge each other over the honors and title of European Champion BBQ 2012, according to the rules & regulations of the WBQA.



Teams can now register for this competition online on our website www.defielesoofen.be! Registration & regulation forms will soon be online. The European Championship BBQ 2012 is an event you don't want to miss! The limit is 65 teams so don't wait to register!



See you then!





De Fielesoofen

www.defielesoofen.be

Organisor EK 2012


 
Ik heb al even terug aangegeven dat ik graag jurylid wil zijn, was geen probleem, graag zelfs.
 
Waar heb jij je aangemeld dan? Ik wil ook graag jureren.
 
Dominique even een mailtje sturen naar de Fielesoofen, je kan ook een PM naar ze sturen (ze zitten bij het genootschap)
 
O, ok, ik ben net al lid geworden, ga ik ze nu spammen. Leuk lijkt het me zeg!
 
Ik heb ze dus 4 oktober een mail gestuurd, niks terug gehoord. Ook heb ik me op de site aangemeld, geen antwoord....
 
Hoi,

wij, The Filous, zijn ook ingeschreven...

Wie zijn we ? Een bende vrienden met een affectie voor koken en BBQ en een pintje op tijd en stond. We komen elke eerste vrijdag van de maand samen om te "filousoferen" aan de toog. En op zo een avond, na een respectabel aantal pintjes, kwamen we op het idee om ons in te schrijven voor het BK/EK. Met dank aan een smartphone werd dat nog dat eigenste moment gedaan. Niet de slimste beslissing waarschijnlijk  :-\ , maar bon, we zijn van het principe "no way back" en gaan dus gewoon meedoen. Al is het dan voor de lol.

Ervaring hebben we dus niet, maar ambitie wel : we willen absoluut niet laatste worden  8). Zijn er genootschappers die wat ervaring willen delen over zo een kampioenschap ? Wat hebben we nodig van materiaal, hoe gaat het er aan toe, wat mag wel en wat niet, ... ?

Alvast bedankt voor de info !
 
Ik ga ??n dezer dagen daar even een stukje over schrijven hier, je bent niet de enige met die vraag ;)
 
En misschien kan spiffs je ook wat tips geven, die heeft bergen ervaring!
 
Dat stukje en tips van Spiffs zouden wel leuk zijn  :)
 
Geweldige verslagen op de jullie blog !  :D Onze ambities bij een eerste deelname zijn blijkbaar perfect gelijk  ;)

Als ik het zo een beetje goed bekeken heb, voorziet de organisatie in een standplaats met een tentje en de hoofdingredi?nten. De rest daar moet je dus zelf voor zorgen ? Tafels, afwasmateriaal, BBQ's,...

Maar als ik het zo bekijk is lekker eten maken maar het halve werk. Het moet ook nog eens mooi op het bord liggen en je ontvangt de jury aan je tent. Ook voor hen moet je zelf tafels en stoelen voorzien ?

En dan is er ook nog de uitstraling van je team blijkbaar... Uniformpjes ? Aankleding tent ? Ik zag op jullie foto's van het NK een hele uitstalling van WGA's (toch ?) met daarop de gerechten ? Gaat dat echt zo ver ?

Hoe zit het dan met mensen die komen proeven aan je tent ? Op de site van de Fielesoofen staat iets over "inleveren bonnen". Verkoop je ook eten dan ?

Veel vragen, ik weet het... Maar alle hulp is welkom  8)
 
Je krijgt bij beide evenementen een lege tent en een plek naast de tent voor de bbq's, alles (tot aan brandblussers etc) zal je zelf mee moeten nemen.
De hoofdingredienten krijg je van de organisatie, alle andere ingredienten moet je zelf meebrengen

Bij het NK hebben ze een veldjury, wat betekend dat 2 juryleden bij jou aan de tent komen om de gerechten ter plekke te proeven, daar moet je dus een plek voor creeeren en de jury ook netjes ontvangen uiteraard. Het BK heeft dit niet, er komen wel bij beide wedstrijden mensen kijken naar je inrichting, orde / netheid, hygiene etc.

Uitstraling van het team, dat kan je zo gek maken als je zelf wilt, in Belgie krijg je hier ook punten voor, wat belangrijk is, is dat je team uit max 8 wedstrijdleden bestaat, bv 5 voor de gerechten en 3 voor logistiek, wij hadden op het NK meer mensen rondlopen, de lowland smokers bestaan uit 11 mensen, maar de 3 extra mensen zijn voor het ontvangst van publiek (forumleden. sponsors), evt uitdelen van gerechten etc, dit jaar gaan we daar een duidelijker onderscheid in maken.

De tafels met de wga's hadden we ter plekke bedacht, het publiek wil natuurlijk graag zien wat je gemaakt hebt, dus je moet 1 bordje van elk gerecht uitstallen, bij het NK was dit bij je eigen tent, bij het BK was er een centrale tafel voor alle teams.

Op het BK mocht je ook eten bereiden voor publiek, het publiek kon bij de organistatie bonnetjes kopen en daarmee konden ze de gerechten betalen, het team kreeg een gedeelte van de opbrengst van die bonnetjes.

Op het NK was dit niet zo, wat wij wel deden was het eten wat over was (je krijgt altijd ruim voldoende van het hoofdingredient) aan het publiek geven.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het graag.

 
Wederom bedankt voor de antwoorden !
Ze maken me al heel wat wijzer, nu kunnen we stilletjes beginnen aan de uitbouw van het team.

Ik wil gewoon ook nog even zeggen dat ik het schitterend vind hoe jullie (en iedereen hier eigenlijk) zo vrij informatie delen. Dit forum is echt wel een gezellige en aangename plek ! Nogmaals bedankt !
 
Ik heb nog steeds niets gehoord, en wil eigenlijk met oog op hotel boeken wel weten waar ik aan toe ben, en of ik wel mag gaan jureren. Het is nl bijna 250 km rijden, dus overnachten lijkt me geen overbodige luxe.
Weet er iemand anders al meer? Heb ik iets gemist?
 
Nope helemaal niets meer gehoord... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan