BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk een OTP

  • Onderwerp starter Eindelijk een OTP
  • Startdatum
E

Eindelijk een OTP

Gast
Hallo,
Uiteraard wil ik me ook even voorstellen.

Mijn forumnaam is om meerdere redenen treffend, ik ben al een jaar of tien bezig op een Smokey Joe, en mijn eerste OTP kon terug wegens een productiefout. Zonder problemen omgeruild, alleen heb ik nu een zwarte terwijl ik in eerste instantie een grijze had, maar die zijn er niet meer. Dus maar een standaard zwarte. De drang om hem in huis te hebben was groot 8)

Mijn BBQ verleden loopt dus al een tijdje. Begonnen zoals de meeste denk ik: Lappie vlees erop en zo gauw mogelijk gaar stoken ??? Dat was al gauw niet meer mijn ding, dus mijn interesse zakte wat weg en het bbq-en beperkte zich tot een paar keer per jaar, maar dan wel met lekkere spulletjes erop. Tot een paar jaar terug, toen iemand op een motorforum (mijn andere grote hobby) wat foto's liet zien over roken op de BBQ. !!PATS!! De interesse was weer gewekt. Dat moet ik ook proberen op de Smokey Joe. Dus weer fanatiek aan de slag.
Twee nadelen van de S-J: Klein / laag en moeilijk te regelen qua temperatuur. Vooral met dat laatste ben ik lang aan het tobben geweest, maar het lukt aardig. Voor een klein hapje met collega's wat verschillende dingen gerookt en die gingen er goed in. Op verjaardagen staat de bbq standaard aan, vol met moink balls. Die gaan hard hier..........

Sinds een jaar of twee proberen we "verantwoord" te eten, wat voor ons inhoud dat we eigenlijk niets meer uit pakjes/zakjes gebruiken, maar zoveel mogelijk verse en biologische producten gebruiken, en proberen om E-nummers en suikers zoveel als mogelijk te ontwijken. We slaan niet door hoor, zijn wel realistisch, je ontkomt er ook niet altijd aan. Maar we doen ons best, ook met bbq-en. Zoveel mogelijk verse ingredi?nten, mooie stukken verantwoord vlees e.d.

Maar je wilt meer h?, en ook grotere stukken dus er moest een grotere BBQ komen. Al een tijd aan het rond kijken, lang getwijfeld tussen Weber en Outdoor Chef (en greep net naast een mooie aanbieding vorig jaar) maar dus toch gekozen voor een Weber en komend weekend gaan daar voor de eerste keer briketten in. Ben superblij met de OTP 57 cm. Maar de Smokey Joe gaat nooit meer weg, die blijft er lekker bij.

Toevallig ontdekt dat in het motorcluppie nog een fanatieke bbq-er zat (hier ook bekend) en zo raak je aan de praat. Zo'n goeroe als hij is ga ik niet worden, maar ik vind het een geweldige hobby. Via hem ook de link hier naar toe, en daar ben ik dan. Ik ga me eens flink inlezen en zal de vorderingen eens posten (als dat op een genootschap-waardig niveau komt dan tenminste. . . .  ;) )

Groet!
Erik
 
Welkom Erik, veel plezier bij het genootschap! De smokey joe lekker er bij houden, beetje capaciteit is altijd handig!
 
Ha Erik, welkom hier! ( en, in het kader van " niet nieuwsgierig, maar weet graag alles" over welke goeroe op een motor hebben we het dan?)
 
Een warm welkom Erik!!
 
hoi Erik,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Erik,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Eric, van harte welkom ;D
 
Dank voor het warme welkom allemaal!


Dominique zei:
Ha Erik, welkom hier! ( en, in het kader van " niet nieuwsgierig, maar weet graag alles" over welke goeroe op een motor hebben we het dan?)
Goeroe in mijn ogen dan h?  ;)  maar hier bekend als Mac


Chef Martin zei:
Welkom bij het genootschap. Interessant verhaal over verantwoord eten en E-nummers. Zijn er specifieke sauzen en rubs die je ons/mij aan kunt raden uit die categorie?
Leuk dat je er ook in ge?nteresseerd bent. Mijn lief en ik gebruiken zo veel als mogelijk verse producten. Ook voor sauzen en rubs dus, samenstellen uit verse kruiden, noten en zaden, liefst van biologische afkomst, of uit ons eigen kleine tuintje.
Ik zal er binnenkort eens een draadje over opzetten.
 
Welkom bij het Genootschap Erik !
 
Een warm welkom Eric!!
 
welkom Erik!
 
Terug
Bovenaan Onderaan