BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk een buiten tafel!!

Mr_Nas zei:
Ewald zei:
Gaat heel mooi worden Bidle, ziet er allemaal gelikt uit, ga dit draadje zeker blijven volgen.
Alleen 1 ding, die RVS schoorsteen..................spuuglelijk, sorry, heb al meer mensen hun BGE hiermee zien verminken, wat is er mis met die mooie gietijzeren standaard schoorsteen?

Waarom op deze manier reageren over de schoorsteen? Je kunt iets niet mooi vinden, maar iedereen heeft zijn eigen smaak toch?
Elkaar gewoon in zijn/haar waarde laten vind ik kenmerkend voor het genootschap, dus laten we dat aub zo houden :)

@bible, nogmaals ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken voor je!


Nou ja.............. Mag ik niet eens mijn mening geven?
Ik vind het allemaal supergelikt wat Bidle aan het doen is en dan mag ik niet zeggen dat die schoorsteen mijns inziens afbreuk doet aan zijn meesterproject?
 
Dit bedoeld Mr_Nas niet. Iedereen mag zijn of haar eigen mening geven. Het gaat er over hoe je je mening aan andere over brengt. En in jou geval komt het een beetje te hard en lomp over. Dit kan "choquerend" op een ander komen die het juist wel mooi vindt of enthousiast/trots is.
Iedereen draag een steentje bij aan deze site, maar als iedereen zijn/haar mening bruut op de man brengt durft dadelijk niemand meer zijn/haar mening te geven of wat nog erger is met trots iets aan anderen te laten zien.





 
Lief spelen h? jongens! Beauty is in the eye of the beholder. Ik vind die RVS dingen ook mooi en handig. Je hoeft ze niet binnen te bewaren ivm roest, regenen niet in en ik vind ze er nog mooi uitzien ook.
 
Ewald zei:
Mr_Nas zei:
Ewald zei:
Gaat heel mooi worden Bidle, ziet er allemaal gelikt uit, ga dit draadje zeker blijven volgen.
Alleen 1 ding, die RVS schoorsteen..................spuuglelijk, sorry, heb al meer mensen hun BGE hiermee zien verminken, wat is er mis met die mooie gietijzeren standaard schoorsteen?

Waarom op deze manier reageren over de schoorsteen? Je kunt iets niet mooi vinden, maar iedereen heeft zijn eigen smaak toch?
Elkaar gewoon in zijn/haar waarde laten vind ik kenmerkend voor het genootschap, dus laten we dat aub zo houden :)

@bible, nogmaals ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken voor je!


Nou ja.............. Mag ik niet eens mijn mening geven?
Ik vind het allemaal supergelikt wat Bidle aan het doen is en dan mag ik niet zeggen dat die schoorsteen mijns inziens afbreuk doet aan zijn meesterproject?

D?t mag je zeggen, maar d?t klinkt al heel wat minder lomp dan jouw opmerking daarvoor ;)

Ik heb uiteraard niets tegen een mening geven, graag zelfs!

Maar nu weer verder ontopic :)
 
Ik wist wel dat die schoorsteen voor commotie zouden zorgen, durfde hem al bijna niet te plaatsen. ;)

Maarre ik vind ze zelf handig om de genoemde redenen door Noskos en ook mooi. Vind het mooier staan i.c.m. de roestvrije onderste schuif. Ieder zijn ding/smaak etc. :D
Wacht nog op een ander pakketje, maar ben bang dat die zoek is. Was gelijk verstuurd met de Adjustable Rig. We wachten nog maar even af.
 
Oke duidelijk en inderdaad ieder zijn smaak "that's true"
Ben wel heel nieuwsgierig naar de rest van de vorderingen en hoe het geheel er uiteindelijk uit zal zien.
 
Bidle wel een tipje met die RVS schoorsteen, na een paar keer gebruiken ziet ie er niet meer uit door de uitlaatgassen (rook) aanslag,
Je poetst je zelf dan een ongeluk.
Misschien is het handig om hem in de chroompoets te zetten, Belgom is een chroompoets voor motorfietsen, ook voor de uitlaat.
Het moet dus bestand zijn tegen hoge temperaturen.
Het beschermt tegen vuil invreten.
 
Ewald zei:
Bidle wel een tipje met die RVS schoorsteen, na een paar keer gebruiken ziet ie er niet meer uit door de uitlaatgassen (rook) aanslag,
Je poetst je zelf dan een ongeluk.
Misschien is het handig om hem in de chroompoets te zetten, Belgom is een chroompoets voor motorfietsen, ook voor de uitlaat.
Het moet dus bestand zijn tegen hoge temperaturen.
Het beschermt tegen vuil invreten.


Bedankt voor de tip, ga ik zeker opvolgen! Rijd al heel lang motor, maar nog nooit zo hoeven poetsen. :)

Vandaag het andere pakketje gelukkig ook binnen gekomen. Speciaal voor Ewald nog zo'n mooie chimney en druippan; grapje!! ;)

2014-08-19 Big Green Egg Medium drip pan chimney cap 01 by Bidle, on Flickr

En de Woo2 http://www.ceramicgrillstore.com/woo2-direct-or-indirect.html:

2014-08-19 Big Green Egg Medium Woo2 01 by Bidle, on Flickr

Heb er echt zin in!! :D
 
Bidle zei:
Speciaal voor Ewald nog zo'n mooie chimney en druippan; grapje!! ;)

Hij is leuk :) ;)
Hoeveel Eggs ga je in godsnaam aanschaffen??
 
Zekers,... :D

Gisteren is de tafel ge?nstalleerd, het is enkel nog even wachten op de deurtjes. Erik is gelukkig een perfectionist en dat zie ik graag!! ;)
Krijg ook nog een ander setje foto's van hem en die wil ik eerst even delen voordat het hele eindresultaat er is.

Vandaag al wel het eitje in gebruik genomen. Was alleen thuis en dus geen spectaculair recept gewoon een mooie dikke entrecote met wat aardappeltjes en genieten. Zo heb ik het af en toe het liefst. Was een perfecte inwijding!!  B-)
Als het goed is komen de deurtjes er eind volgende week in. Kan ik gelijk zelf een paar mooie foto's maken en delen. Hieronder nog een paar van Erik:


2014-09-17 Outdoor kitchen 08 by Bidle, on Flickr


2014-09-17 Outdoor kitchen 09 by Bidle, on Flickr


2014-09-17 Outdoor kitchen 10 by Bidle, on Flickr


2014-09-17 Outdoor kitchen 11 by Bidle, on Flickr


2014-09-17 Outdoor kitchen 13 by Bidle, on Flickr


:)
 
Ziet er goed uit!

Zodra we klaar zijn met de verbouwing staat de buitenkeuken op het programma.



 
Mooi hoor al die verbindingen, echt vakmanschap. Ik ga volgende week beginnen aan mijn overkapping, zodra die klaar is komt er ook een buiten keuken.
 
Het eindresultaat is bijna in zicht. Ondertussen al flink met de Medium kunnen spelen. :D


Hier nog een tekening van het blad. Bewust gekozen om ze aan de voorkant op dezelfde afstand te houden.

2014-09-17 Outdoor kitchen 14 by Bidle, on Flickr


Gelijk een hoop accessoires die straks allemaal een plekje krijgen:

2014-09-19 BGE goodies 01 by Bidle, on Flickr




Hier nog drie foto's van een originele platesetter/convector en de gietijzeren variant. Ramon was zo vriendelijk om deze even mee te nemen. Zodat ik het verschil eens kon zien en om foto's te kunnen maken voor jullie. :)
De gietijzeren versie is qua diameter ~1cm kleiner. Daarnaast iets hoger en de pootjes zijn een stuk smaller. Dit zou positieve invloed hebben voor een gelijkmatigere verdeling van de warmte. Uiteindelijk ga ik het gewoon testen is immers ook veel leuker! ;)


2014-09-19 Platesetter XL original vs cast iron 01 by Bidle, on Flickr


2014-09-19 Platesetter XL original vs cast iron 02 by Bidle, on Flickr


2014-09-19 Platesetter XL original vs cast iron 03 by Bidle, on Flickr


 
Terug
Bovenaan Onderaan