BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk een buiten tafel!!

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993
Al enige tijd stond er een tafel gevuld met bbq's op het programma. Echter moest eerst de tuin klaar zijn en hoger op de lijst stonden nog andere dingen! Eind mei was eindelijk de tuin klaar, dus ben toen pas weer begonnen met de bbq en gelijk alles op mijn gemak uitgezocht.
Eerst overwogen om alles zelf netjes te maken, maar dat is niet haalbaar, dus alles uitbesteed. Geen tijd, geen gereedschap en belangrijker geen talent.  :D Kortom niet een echte DIY, maar sommige zullen het wellicht leuk vinden om de vorderingen te volgen. :)

Doel was om eerst een BGE en mijn Bidle01 (Weber Performer) te plaatsen in een tafel. Helaas werd me al snel duidelijk dat dit toch gecompliceerd werd icm een granieten blad. Leek mij perfect met name omdat de Performer een ingebouwde gas-aansteker heeft. 
Dus vandaar dat Bidle01 in zijn huidige staat blijft en wellicht dat die tzt zelfs moet gaan,...  :-S

Uiteindelijk enkele BGE dealers benaderd en al snel de juiste partij gevonden, die de bbq's kan leveren en de tafel naar wens. Heb er een paar benaderd en, in mijn ogen, ongelofelijk hoe sommige reageren of zelfs niet. Enfin,.. tekeningen overlegd, tekeningen aangepast, offerte behandeld en gaan. Vandaag de eerste fotootjes binnen.  :D



2014-08-14 Outdoor kitchen 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 02 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 03 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 04 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 05 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 06 by Bidle, on Flickr


2014-08-14 Outdoor kitchen 07 by Bidle, on Flickr


Ziet er iig veelbelovend uit en ben benieuwd naar het vervolg!!!!  :D
 
Ard, dit wordt ??n van de mooiere tafels.
 
structor zei:
Nice Bidle, je pakt het profi aan. Ga je nu niet voor een granieten blad? Vertel me meer, ik ben zelf ook druk aan het tekenen / denken, dus....

Wel een granieten blad, want dat had mijn voorkeur tov de Bidle01 in te bouwen. Aan de zijkanten en achterkant loopt die gelijk met de poten en aan de voorkant steekt die een 2cm erover.

Heb echt zin in het volgende hoofdstuk,... of eigenlijk deel van mijn bbq-ervaring. :)
 
zwaar jaloers... zoveel ruimte.. ik moet het meeste werk van dat formaat buiten doen
 
Goh Ard, wat vervelend dat je alleen maar van dat amateuristische gereedschap hebt om mee te werken..... :-O
 
Bidle zei:
Eerst overwogen om alles zelf netjes te maken, maar dat is niet haalbaar, dus alles uitbesteed. Geen tijd, geen gereedschap en belangrijker geen talent.
Sommige dingen kun je dan idd beter uitbesteden... ;)
Ben benieuwd hoe het gaat worden!
 
Erg benieuwd naar hoe het gaat worden!
 
Ceriel zei:
Bidle zei:
Eerst overwogen om alles zelf netjes te maken, maar dat is niet haalbaar, dus alles uitbesteed. Geen tijd, geen gereedschap en belangrijker geen talent.
Sommige dingen kun je dan idd beter uitbesteden... ;)
Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Hij die lezen kan is weer duidelijk in het voordeel..... :blush:
 
Bedankt heren, ben zelf uiteraard ook benieuwd naar het eindresultaat. Gaat ongetwijfeld goed komen. Ondertussen komen er ook langzaam wat accessoires binnen.

Had al een leuk kapje en een platesetter van gietijzer binnen.


2014-08-01 Platesetter cast iron 01 by Bidle, on Flickr


2014-08-01 RVS BGE top 01 by Bidle, on Flickr


En vandaag van de ceramic grill store het eerste pakketje met een complete "Woo2 adjustable rig set" inclusief twee ronde lekbakken. Heb er veel goede reviews over gelezen en lijkt me erg handig. Ga in het begin me eerst vermaken met de standaard uitrusting, maar deze set kon ik niet weerstaan. ;)


2014-08-15 XL Woo2 Adjustable Rig Combo 01 by Bidle, on Flickr

En een kolenverdeler:

2014-08-15 BGE XL kolen verdeler 01 by Bidle, on Flickr
 
Waar heb jij je assortiment besteld? Ze lijken me wel handig voor mijn BGE.
 
Gaat heel mooi worden Bidle, ziet er allemaal gelikt uit, ga dit draadje zeker blijven volgen.
Alleen 1 ding, die RVS schoorsteen..................spuuglelijk, sorry, heb al meer mensen hun BGE hiermee zien verminken, wat is er mis met die mooie gietijzeren standaard schoorsteen?
 
Ewald zei:
Gaat heel mooi worden Bidle, ziet er allemaal gelikt uit, ga dit draadje zeker blijven volgen.
Alleen 1 ding, die RVS schoorsteen..................spuuglelijk, sorry, heb al meer mensen hun BGE hiermee zien verminken, wat is er mis met die mooie gietijzeren standaard schoorsteen?

Waarom op deze manier reageren over de schoorsteen? Je kunt iets niet mooi vinden, maar iedereen heeft zijn eigen smaak toch?
Elkaar gewoon in zijn/haar waarde laten vind ik kenmerkend voor het genootschap, dus laten we dat aub zo houden :)

@bible, nogmaals ben erg benieuwd wat ze ervan gaan maken voor je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan