BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk Brisket

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Eindelijk, na bijna 2 jaar een genootschapslidmaatschap te hebben, kan ik vandaag voor mijn koei badge gaan en kan ik mijn veestapel kompleet maken.
Ik heb een heel mooi bbq pakket van bbquality.nl gekregen waar deze mooie brisket in zat. Maandagavond heb ik hem uit de vriezer gehaald en donderdagavond getrimd en ge?njecteerd met runderbouillon met uienpoeder en knoflookpoeder.  Helemaal in de rub gezet met blues hog.
Vanmorgen om half acht mijn BGE aangedaan en om acht uur mocht de brisket erop, de temp bleef mooi rond de 107 graden en om half drie was hij op 70 graden en heb ik hem ingepakt. Daarna had hij nog tot 17:20 nodig om tot 91 graden te komen. Uitgepakt en Burnt Ends voor morgen eraf gesneden en laten rusten tot 18:30. Aangesneden en ik was best trots! Mooie rookring en het vlees was ook mooi mals. Heerlijk gegeten met home made aardappelsalade waarvan het recept terug te vinden is op linsreceptendeler op facebook.
Hieronder het bewijs!

14no0wm.jpg


9atfu8.jpg


6jmwlg.jpg


p6jrp.jpg


e5l0sh.jpg


213pwjk.jpg


2dujed5.jpg


12228vb.jpg


nntoh4.jpg
 
Super geslaagde run, en een mooie rookring.
Ik weet zeker dat ik dat lust!
 
die ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je koei en welkom bij the big three  :)
 
Top gedaan! ziet er lekker uit.
 
Ook hier ziet hij er lekker uit ;)
En die aardappelsalade ook trouwens!

Groetjes, Jeroen
 
Moooooooee!

Ziet er goed uit! Als de wind goed stond had ik hem misschien kunnen ruiken!  :blush:
 
Lekker hoor. Geweldig mooi resultaat.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Gefeliciteerd met je stickertje, welverdiend  :D
 
Lekker hoor Linda! Gefeliciteerd met je derde stickertje!
er gaat nu een lampje branden na het zien van je FB bericht... :blush:
 
Mooi resultaat en gefeliciteerd met je koei
 
Heel gaaf dit. Ziet er echt top uit.
 
Mooi resultaat! Gefeliciteerd met je koetje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan