Hoi Luitjes,
Ge?nspireerd door Bobby Flays Cedar Plank Salmon en het feit dat Frits voor plankjes gezorgd heeft gaan we weer een nieuwe stap maken op de BBQ. Zalm van de BBQ.
Ik heb het uiteraard over dit recept:
http://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-cedar-plank-salmon.html
Ik heb een mooi stuk zalm gehaald bij de Makro die ligt inmiddels lekker te ontdooien:

Op de foto lastig te zien maar het is een moot van ongeveer 900 gram. Dus een flink stuk!
Ook alvast het BBQ-Genootschap plankie in het water gelegd:

Zojuist even gemeten maar de zalm past perfect op de plank! Aan alle kanten nog een stukkie over.
Vanavond gaat ie op mijn Weber OTO47. Volgens recept middels de directe methode.
Ben heel erg benieuwd!
[Edit]
Bij deze de foto's van het resultaat!
Ik had toch besloten, op het laatste moment, om 2 smaken te maken. Hier ligt de mediteriaanse variant in te trekken:

De 'mosterd-suiker' variant:

Samen op het plankie:

Op de Q:

Lekker aan het roken (het roken viel wel mee vond ik):

De foto's van het eindresultaat komen nog die krijg ik niet overgezet.
IK vond beide visjes heerlijk! Vooral de zoete variant is erg lekker.
Helaas was de rest van de familie.... euh ... minder enthousiast
Hier een foto van het eindresultaat:

De zalm had een ietsiepietsie korter op de BBQ mogen liggen.
Vraagje:
HOE halen jullie zo'n plankje van de BBQ? Op enig moment stond de hele plank in lichterlaaien.
Ge?nspireerd door Bobby Flays Cedar Plank Salmon en het feit dat Frits voor plankjes gezorgd heeft gaan we weer een nieuwe stap maken op de BBQ. Zalm van de BBQ.
Ik heb het uiteraard over dit recept:
http://www.bbq-nl.com/2009/06/bobby-flays-cedar-plank-salmon.html
Ik heb een mooi stuk zalm gehaald bij de Makro die ligt inmiddels lekker te ontdooien:

Op de foto lastig te zien maar het is een moot van ongeveer 900 gram. Dus een flink stuk!
Ook alvast het BBQ-Genootschap plankie in het water gelegd:

Zojuist even gemeten maar de zalm past perfect op de plank! Aan alle kanten nog een stukkie over.
Vanavond gaat ie op mijn Weber OTO47. Volgens recept middels de directe methode.
Ben heel erg benieuwd!
[Edit]
Bij deze de foto's van het resultaat!
Ik had toch besloten, op het laatste moment, om 2 smaken te maken. Hier ligt de mediteriaanse variant in te trekken:

De 'mosterd-suiker' variant:

Samen op het plankie:

Op de Q:

Lekker aan het roken (het roken viel wel mee vond ik):

De foto's van het eindresultaat komen nog die krijg ik niet overgezet.
IK vond beide visjes heerlijk! Vooral de zoete variant is erg lekker.
Helaas was de rest van de familie.... euh ... minder enthousiast

Hier een foto van het eindresultaat:

De zalm had een ietsiepietsie korter op de BBQ mogen liggen.
Vraagje:
HOE halen jullie zo'n plankje van de BBQ? Op enig moment stond de hele plank in lichterlaaien.