BasBQ
Beef en Steak

Eerste weekend met m’n Bastard!

 

Branzino

Tondelzoeker
Berichten
20
Vorige week m’n Bastard Urban Large binnen gekregen en dit weekend direct aan de slag gegaan.

Gekozen voor Revered Sear Picanha!
Voor de cook goed de vet kap ingesneden en ruimschoots met zout ingewerkt. Bastard naar 110-120 graden gebracht, indirect. Hier heeft de Picanha heerlijk gelegen voor een dik ander half uur tot een kern temperatuur van 52 graden.

Toen het gietijzeren rooster geplaatst en de Bastard opgestookt naar 250 graden. Toen vet kap eerst een minuutje of twee en daarna omgedraaid. Eindresultaat mocht er zijn!

d4854447f843926f25671e08055b2b77.jpg

d02b80a5aea3c3e998a8dd87d0c24c09.jpg


Vervolgens gisteren ook maar eens gewaagd aan warm roken. Wat beter dan een zalmpje gerookt met Ceder hout?

Zalm eerst voorbereid met zout en limoen/peper mix. Dillen en citroen er op en terug de koelkast in voor een goed uur. Bastard naar 90-100 graden gebracht (wederom indirect). Toen m’n rook chips toegevoegd en de zalm indirect laten koken tot een kern van 52 graden. Heerlijk subtiel rook smaakje met echt bommetjes van citrus waar de citroen lag (deze heb ik gedurende de cook laten liggen op de zalm).
78254d03a75b9302650c2b696787bed2.jpg


Blij met de eerste twee cooks! Door naar de volgende projecten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bravo!

Tip, je kunt ook het gietijzeren rooster onder je platesetter leggen zodat die al geleidelijk mee op warmt.
 
Vroegâh deden we niet anders want er waren geen aparte rekjes voor roosters.
 
Heel mooi gegaard.

ps, mis helaas de foto’s van het vlees op de bbq, heb het verplaatst.
 
goeie tip! Leg je deze dan direct op de bovenste vuur ring? Past dat?

Jazeker!

Da's denk ik ook de enige manier om dat gietijzer te plaatsen, of niet?
 
Jazeker!

Da's denk ik ook de enige manier om dat gietijzer te plaatsen, of niet?
Je kan natuurlijk je platesetter gebruiken, maar gietijzer gebruik je om lekker heet te worden dus wat mij betreft lekker dicht bij het vuur ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan