BasBQ
Beef en Steak

Eerste week met de WMT met als afsluiting BCC

 
 
 

BearGrills

Sprokkelaar
Berichten
41
Even stilte na mijn introductie, maar nu laat ik toch even iets van me horen :)

Ik heb deze week een aantal keren de tijd gevonden om te spelen met de nieuwe WMT, met name het vasthouden van de temperatuur. Ik had de lat als beginnende BBQer direct hoog gelegd, want zondag kregen we visite en zou ik Beer Can Chicken voor mijn gasten serveren.

Ik heb de foto's bij elkaar gezet als collage, anders wordt het zo'n dia voorstelling ;-)

Eerste dag burgers en hasslebacks gemaakt, burgers waren top maar de hasslebacks konden er achteraf nog iets langer op. (1uur op 180graden) Volgende keer 1,5uur proberen. (Desondanks heeft BearGrills junior gesmikkeld)
35bsggi.jpg


De tweede dag indirect gegaarde kippenpootjes, om vervolgens op een pitabroodje met geroosterde paprika te serveren. Pitabroodjes zelf ook afgebakken op het rooster, gaf nog een extra bbq smaak aan het geheel. Al met al erg tevreden over het resultaat.
2zr14oz.jpg


Dan de grande finale voor mijn eerste week: de BCC! Ik vond het vrij lastig om de temperatuur beneden de 200 graden te houden bij de eerste 2 sessies, dus voor deze sessie eco kokosbriketten geprobeerd. Temperatuur controle was ik erg tevreden over. Helaas door de drukte niet meer foto's gemaakt. Ik had er ma?skolven in alufolie met honing erbij.
11izk01.jpg


Kip was fantastich! Dat smaakt absoluut naar meer :) de hasslebacks waren nog steeds na 1,5uur aan de harde kant.. Volgende keer iets kruimige aardappelen gebruiken i.p.v. vastkokende. (ik blijf net zolang proberen totdat ze goed zijn).  Ma?s was ook geslaagd, die gaat zeker vaker op de BBQ!



Op naar volgende week, in ieder geval zondag Ribs op de 3-2-1 methode. Can't wait  B-) B-)
 
Ziet er goed uit, welkom bij de Tokkies!
 
Mooi hoor
 
Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan