BasBQ
Beef en Steak

Eerste varkentje

 

Wiely-be

Vuurmaker
Berichten
55
Stond al heel lang op het menu en het vlees te wachten in de diepvries.
Had 2 stukken van 1.3 kg heide hoeve gekocht bij de forum sponsor, meer bark op deze manier.

Donderdag avond uitgehaald, vrijdag avond gemarineerd volgens het Noskos wedstrijd recept.
Vlees was nog altijd niet volledig ontdooid, nota voor mezelf, vroeger uithalen.
Gezien het aansteken van de Q snel moest gaan, s'avonds alles nog voorbereid qua snake.
Heb de divider ring gebruikt, maar dan de kolen aan de buitenkant. Er past 3 rijen, mogelijks ga ik de ring verkleinen.
2022-05-21 Pulled pork (2).JPG


Zaterdag 8h de bricketten van weber in de snelstarter met Ikea rvs bekertje als verkleiner.
Tegen 9h stabiel op 120°, toen mocht het varkentje erop:
2022-05-21 Pulled pork (4).JPG

De Q rookte zo goed, dat ik hem zelf 3h alleen heb gelaten. Dan is een meer high temp merter toch handig ivm wifi.

Na 5 en exact ook 74°, mocht de Noskos bbq saus erop:
2022-05-21 Pulled pork (10).JPG


Daarna mochten ze in de folie en waren ze rond 16 klaar. Het ze laten uitdampen en 1.5 h laten rusten.
Brandstof was goed geraamd, er was nog net genoeg over kippenvleugels te maken als apero.
2022-05-21 Pulled pork (12).JPG


Uiteraard ook de bekende koolsla gemaakt en samen met hamburger boordjes geserveerd.
2022-05-21 Pulled pork (14).JPG

2022-05-21 Pulled pork (15).JPG


Mijn eerste verslag en pulled pork van de Q. Mijn gasten waren super tevreden, ik hoop dat het een leuk leest.
 
Heerlijk!

Creatieve manier om die ring te gebruiken, maar als het werkt, werkt het. 😎

Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Goed gelukt 😋gefeliciteerd met je 🐷
 
Goed gelukt, gefeliciteerd met je knor.
 
Proficiat met je knorrie award.
PP ziet er lemker en goed uit.
Prima idee om zo de snake te ondersteunen.

Vraegske. Welke briketten heb je gebruikt?
 
Dat zijn fijne broodjes PP en mooie duidelijke foto's, gefeliciteerd met je knorrie !
 
Kijk , dit is het echte werk. Een meer dan verdiend knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan