BasBQ
Beef en Steak

eerste run UDS, eerste keer Low & Slow, eerste keer Pulled Pork

 

Zeehond77

Tondelzoeker
Berichten
18
Gisteren heb het dan zover, de eerste run op mijn UDS. En dan maar gelijk een lange sessie  :)
Vrijdagavond nog even naar de makro voor een procureur van 2,5 kg en de ingredi?nten voor de Noskos basis bbq rub. Misschien is een elektrische pepermolen en zoutmolen niet zo'n gekke investering...

Moet nog ff wennen aan het foto's maken voo het rapporteren hier.
Mijn vleesje stond namelijk al in de rub toen ik daar aan dacht  :blush:



Oops, geen folie in huis. Mooie reden om naar de buurvrouw te gaan.



Zaterdag rond 10 uur de starter aan en om 11 uur hadden deze paar kooltjes de drum op 110 graden.

Vleesje erop!



De uds bleef stabiel op temperatuur gedurende de lange uren wachten tot er eind van de middag een buitje over kwam. Toen liep de temperatuur terug tot 60 graden en kreeg ik een slecht omhoog. Daar ben ik wel even mee zoet geweest. Konden we gelijk even kijken.



Om 20.00 uur kwam de oppas voor de kinderen en begon mijn vrouw ongeduldig te worden om naar het buurtfeest te gaan. De kerntemperatuur was toen al geruime tijd 60 graden.
De oppas instructies gegeven voor de UDS.

Om 21.30 kreeg ik n vragen een foto van de thermometer



Daarna heeft ze haar taak niet meer serieus genomen. Bij thuiskomst kon ze geen verslag geven van het temperatuur verloop en de procureur lag nog op het rooster. Het wordt dus tijd voor een heatermeter  :D

Nieuwsgierig ben ik begonnen met pullen. Ze zag er gaar uit...



Heerlijk! Op de after party waren een aantal horeca gasten en ook zij waren vol lof. Uiteindelijk dus toch een geslaagd experiment.
 
lekker hoor, procureur is wel een geduldig stuk vlees, kan dus wel wat hebben
 
proficiat met je 1e run. B-) B-)

Zeehond77 zei:
De oppas instructies gegeven voor de UDS.

maar om dan gelijk de oppas met de eind verantwoording op te zadelen  :-/ :blush: >:)


Zeehond77 zei:
Daarna heeft ze haar taak niet meer serieus genomen. Bij thuiskomst kon ze geen verslag geven van het temperatuur verloop en de procureur lag nog op het rooster. Het wordt dus tijd voor een heatermeter  :D

nogmaals zwak om die oppas de schuld te geven.
maar goed ,denk niet dat je de moeite wil nemen om lekker buiten bezig te zijn om je uds te leren kennen ,en haal dus snel die electronica in huis om je vlees te garen.




 
Bedankt alleen voor de reacties!

AV zei:
maar om dan gelijk de oppas met de eind verantwoording op te zadelen  :-/ :blush: >:)


AV zei:
nogmaals zwak om die oppas de schuld te geven.
maar goed ,denk niet dat je de moeite wil nemen om lekker buiten bezig te zijn om je uds te leren kennen ,en haal dus snel die electronica in huis om je vlees te garen.

Alles met een knipoog AV!
Planning was misschien een dingetje. Een procureur op zetten als je weg moet was misschien niet het meest handig, al doende leert men.  :blush:
Ik wil zeker naar buiten om alle ins en outs van mijn UDS te leren kennen, dus als je nog tips hebt voor het besturen van een UDS dan zijn die van harte welkom.  :)
Met name de theorie achter het openen en sluiten van de schoorsteen is nog niet helder voor mij, de zomer vakantie moet nog beginnen dus tijd genoeg om een hoop te experimenteren.
 
tuurlijk met een knipoog,,,maar ik had geen reden na t lezen van dit verslag om veren in je kont te steken.

alhoewel die ene foto met zn 3en bezig toont wel inzet B-)vooral ook die kleine op dat krukje B-)

Zeehond77 zei:
, dus als je nog tips hebt voor het besturen van een UDS dan zijn die van harte welkom.  :)

jazeker :k heb zelf iets anders dan uds maar in/uitlaat princiepe is gelijk.
k zou zeggen veel gebruiken dat vat en dr lekker bij blijven om die in/uitlaat gedrag onder de knie te krijgen.

k had mijn rvs oven binnen 20 sessie s onder de knie en ik kan gerust een uur of 4 weg bv om boodschappen te doen  en de temp is dan nog steeds stabiel.
maar dat is mede te danken dat ie geisoleert  is dus ben ik geen electronische ondersteuning nodig .

en tuurlijk is t handig als je ffn met andere dingen bezig moet zijn  om een aanjager/conntroller op je uds te hebben.

veel succes verder met t garen.


 
Gratz met knorrie!
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je stickertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan