BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork op Kamado

 

Q

Sprokkelaar
Berichten
46
Na een kleine 10 jaar afscheid genomen van de Boretti Carbone en een Grill Guru L aangeschaft. Spannend, hoe zou het hiermee gaan? Besloten om maar eens te starten met een pulled pork. Gelijk maar " cold turkey" zonder injectie vooraf.
Avond tevoren in de rub gezet (turnpike all purpose, ben te lui om zelf rub te maken) en Kamado opgestookt naar 100 graden. Eerste verassing: dat ging heel eenvoudig en wat houdt ie zijn temperatuur mooi vast, zeg! Wat Johnny Walker houtsnippers toevoegen en procureur van bijna 2 kilo er op.
Bij kerntemperatuur 50 graden gelakt met Blues Hogg saus. Na zo'n 5 uur was de kerntemperatuur 70 graden en in de alu folie. Na 10 uur was de kerntemperatuur 90 graden en heb ik hem een half uur laten rusten. Plukken ( heet!!) lekvocht en wederom wat Blues Hogg saus toevoegen.
Broodjes, augurkje en coleslaw en: eten maar.
Lang verhaal kort: Het was heerlijk!
En terugkijkend: eerlijk is eerlijk, dit was kinderspel vergeleken bij mijn oude BBQ. Heb amper de temperatuur hoeven tweaken, alleen na openen Kamado.
Nog heel veel kolen over, dat had ik niet verwacht.

PP1.jpg


PP2.jpg


PP3.jpg


PP4.jpg


PP5.jpg
 
Een goede run met een mooie rookring op het vlees dat moet gesmaakt hebben ik had graag een broodje mee gegeten ;)
Gefeliciteerd met je knorretje !
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Mooie nieuwe kamado en een erg mooi resultaat ! Veel plezier nog ermee en alvast gefeliciteerd met je Knorretje 😃🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Moet je dat knorretje trouwens aanvragen of krijg je die vanzelf?
 
Moet je dat knorretje trouwens aanvragen of krijg je die vanzelf?
Nee dat knorretje krijg je niet vanzelf, daar moet de knorretjescommissie eerst haar hoofd over buigen.
Als alle lichten op groen gaan dan krijg je die felbegeerde knor sticker.
Bij deze, Hartelijk gefeliciteerd met je Knor 🐽
 
Gefeliciteerd met je knorrie 🐖
En veel plezier met je nieuwe aanwinst
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Mooie eerste run!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Mooie run

Gefeliciteerd met 🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Mooie eerste run. Gefeliciteerd met je knor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Mooie eerste run. Proficiat met de knorrie award.
De knorretjes commissie is gul geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
gefeliciteerd met je Knorretje! Ziet er heerlijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Goed gedaan, mooie run Q!

Gefeliciteerd met je stickertje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Terug
Bovenaan Onderaan