Op een gegeven moment weet je dat je er klaar voor bent, je eerste Pulled Pork. Voor mij was dat gisteren. Afgelopen woensdagavond een procereur van 2,8 kg in de koelkast gezet om te ontdooien. Vrijdagavond injecteren, rubben en inpakken.
Injectievloeistof volgens recept van Den Noskos.
Als Rub gebruikte ik all purpose van BBQ guru.
Ik was van plan om om 1200 uur te beginnen omdat onze gasten om 2000 zouden komen. Via FB het advies gekregen om eerder te beginnen. Dat advies toch maar ter harte genomen en niet eigenwijs geweest, gelukkig maar...
Om 930 dus de starter aan en de boel klaar gezet.
Sessie begon om 1015.
Na 5 uur glace er op.
2 uur later inpakken.
En bij een kern van 88 graden er af.
Inpakken in folie met handdoek er om. Opgeborgen in een piepschuimen doos. Om 2000 uitgepakt en gaan pullen. Kern was toen nog 76 graden. Heet-heet-heet...
maar wat een heerlijke geur en fantastische smaak. Eindsaus erbij en serveren maar.
De verwachtingen waren hooggespannen en gelukkig uitgekomen. Erg blij met het eindproduct, gaan we vaker maken. Er is iets meer als 900 gram over...
Hoeveelheid vocht na inpakken vond ik erg weinig, 2 eetlepels. Ik had meer vocht verwacht. Iemand een idee hoe dat kan?
Iedereen bedankt voor de adviezen en tips.
Injectievloeistof volgens recept van Den Noskos.
Als Rub gebruikte ik all purpose van BBQ guru.

Ik was van plan om om 1200 uur te beginnen omdat onze gasten om 2000 zouden komen. Via FB het advies gekregen om eerder te beginnen. Dat advies toch maar ter harte genomen en niet eigenwijs geweest, gelukkig maar...

Om 930 dus de starter aan en de boel klaar gezet.
Sessie begon om 1015.

Na 5 uur glace er op.

2 uur later inpakken.

En bij een kern van 88 graden er af.
Inpakken in folie met handdoek er om. Opgeborgen in een piepschuimen doos. Om 2000 uitgepakt en gaan pullen. Kern was toen nog 76 graden. Heet-heet-heet...

De verwachtingen waren hooggespannen en gelukkig uitgekomen. Erg blij met het eindproduct, gaan we vaker maken. Er is iets meer als 900 gram over...

Hoeveelheid vocht na inpakken vond ik erg weinig, 2 eetlepels. Ik had meer vocht verwacht. Iemand een idee hoe dat kan?
Iedereen bedankt voor de adviezen en tips.