BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP van Felix

 
 

FelixH

Pitmaster
Berichten
586
Op een gegeven moment weet je dat je er klaar voor bent, je eerste Pulled Pork. Voor mij was dat gisteren. Afgelopen woensdagavond een procereur van 2,8 kg in de koelkast gezet om te ontdooien. Vrijdagavond injecteren, rubben en inpakken.
Injectievloeistof volgens recept van Den Noskos.
Als Rub gebruikte ik all purpose van BBQ guru.


sure4esa.jpg
9ugytune.jpg
jysuvyqa.jpg
u4ubejur.jpg
ytymenus.jpg
 

Ik was van plan om om 1200 uur te beginnen omdat onze gasten om 2000 zouden komen. Via FB het advies gekregen om eerder te beginnen. Dat advies toch maar ter harte genomen en niet eigenwijs geweest, gelukkig maar...:)

Om 930 dus de starter aan en de boel klaar gezet.
Sessie begon om 1015. 
e5ape6a9.jpg
damuza3u.jpg


Na 5 uur glace er op.
asa2e7yp.jpg
9ynyhy7a.jpg


2 uur later inpakken.
tava2y8u.jpg
yvegaqu4.jpg


En bij een kern van 88 graden er af.
Inpakken in folie met handdoek er om. Opgeborgen in een piepschuimen doos. Om 2000 uitgepakt en gaan pullen. Kern was toen nog 76 graden. Heet-heet-heet...:) maar wat een heerlijke geur en fantastische smaak. Eindsaus erbij en serveren maar.

6y7ymahu.jpg
ude8uhej.jpg


De verwachtingen waren hooggespannen en gelukkig uitgekomen. Erg blij met het eindproduct, gaan we vaker maken. Er is iets meer als 900 gram over...:)

Hoeveelheid vocht na inpakken vond ik erg weinig, 2 eetlepels. Ik had meer vocht verwacht. Iemand een idee hoe dat kan?

Iedereen bedankt voor de adviezen en tips.
 
Ziet er perfect uit.
Bij mijn eerste PP viel het mij ook al op dat er weinig vocht vrij kwam.
Reden... geen idee.
Maar volgens mij heb je wel een knorretje verdiend.
Alvast gefeliciteerd!
 
Ziet er goed uit Felix!!
Hoop alleen niet dat je als eindsaus die pot carbonarasaus hebt gebruikt!! alhoewel :-? :-?
Al met al een dikke knor verdient!! :D
 
Ziet er heerlijk uit.
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
GefeliFelix met je Knor!
 
Mooie reportage en gefeliciteerd met je knor.
Vocht kan aan van alles liggen maar je hoeft je daar niet druk over te maken, vlees is iedere keer anders.
 
Dank voor de felicitaties en het Knorretje ..:). Deze ga ik nog een paar keer maken en dan op naar de Brisket.
 
Mooi hoor! En fijn dat het boven verwachting was :)
 
Mooie reportage, gefeliciteerd met KNOR, Felix :D
 
Bij PP kun je maar beter "te" vroeg beginnen, want je kunt het prima een poosje warm houden ;)

Gefeliciteerd met je resultaat!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan