BasBQ
Beef en Steak

eerste pp poging..

Martijn knap gedaan ,leuke sessie misschien een voorstel om je vlees iets eerder uit je koelkast te halen dat kan misschien een hoop tijd schelen is maar een idee.
 
Dat idee had ik ook al inderdaad.. maar als ik m er 's ochtends direct op wil gooien, zou ik m dus de avond er voor al uit de koelkast moeten halen. Waarschijnlijk kan dat geen kwaad, maar toch een beetje raar idee om rauw vlees de hele nacht buiten de koelkast te bewaren.
 
Ik zou mijn vlees niet de avond ervoor al uit de koelkast halen! Gewoon iets eerder beginnen ;).
 
Frits +1
Hier gaat de procureur morgenochtend om 07:30u in/op de WSM  ;)
 
Een of twee uur eerder uit de koelkast halen scheelt al een hoop tijd geen acht uur van te voren.
 
Ik zou hem zo direct uit de koelkast op de Q leggen. Ben je zeker van je hygiene, en hoeveel tijd zou het uiteindelijk schelen?
 
Ener zei:
Ik zou hem zo direct uit de koelkast op de Q leggen. Ben je zeker van je hygiene, en hoeveel tijd zou het uiteindelijk schelen?
geloof ik ook,  een uur of twee uur vantevoren uit de koelkast heeft zo gek veel impact niet op de kern, en de buitenkant is er alleen maar langer door in de 'gevarenzone', dwz de temperatuur waarbij bacteri?n als een dolle gaan groeien. zie ook dit praktijkonderzoekje, mythe 1. dit gaat over een steak, maar lijkt me ook hier toepasbaar: http://www.seriouseats.com/2013/06/the-food-lab-7-old-wives-tales-about-cooking-steak.html

let vooral op de briljante comic bovenaan het artikel  :D
 
Hier gaat hij ook zo vanuit de koelkast op het rooster.
 
Welkom Martijn, mooi intro! Gelijk gefeliciteerd met knor!
 
Welkom welkom...dat is een leuke aankondiging.
Mijn respect...ik vind het al een klus om pp op een keramische te maken en dan gebruik ik nog een controller ook.
Vind het stoer om te zien dat het je gelukt is.. En zo te zien nog heel goed ook.

Ps...er bestaan ook kleine eitjes heh...ik heb er ook 1 die gaat mee naar het park of als het regent onder de afzuigkap binnen.
Werkt prima. En ik denk dat pp'tjes gan een goede 1.5 kilo daar wel oppassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan