BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP op de Bastard Compact

 
 

BigCheese

Vuurmaker
Berichten
57
Vandaag op tijd op en de Bastard ontstoken voor een eerste serieuze slow cook: pulled pork. Ik hanteer Dennis zijn 'luie methode', die ging me ook goed af met pulled beef dus dat gaat nu ook lukken. Ik moet nog steeds wennen aan het inregelen van de Bastard in plaats van de Weber, maar hij is nu mooi stabiel rond de 120 graden.

Eerst in de rub. Mooi stuk procureur van 2,5 kilo van de Sligro.

pp1.jpg



Het ken nèt!

pp2.jpg



En we hebben rook.

pp3.jpg



Tussendoor even spieken en er vormt zich al een mooie bark:

pp4.jpg


Nu met mijn tengels er van af blijven en geduld hebben. Kerntemp is nu 50 graden.
 
Laatst bewerkt:
Geduld is een schone “zware” zaak
Maar het kende echt net haha
 
Yesss, Hhahhaa , succes met de oranjeknaller

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Kerntemp is blijven hangen op 70 graden, helemaal volgens het boekje. Nog 1,5 uur en dan ga ik hem inpakken.
 
Kerntemp is blijven hangen op 70 graden, helemaal volgens het boekje. Nog 1,5 uur en dan ga ik hem inpakken.
Hier nu ook 70 op meerdere plaatsen gemeten. Jij houd hem daar dus 1,5uur op en dan pas inpakken? Nu nog niet dus?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Kerntemp begon weer te stijgen, ik heb hem zojuist ingepakt. Dat was na 4 uur en 45 minuten.

pp5.jpg


Heb nog niet gekeken hoe veel houtskool ik verbruikt heb maar de BBQ blijft keurig stabiel op 120 graden.
 
En na een dik uur ingepakt was hij er al! Met een kerntemp van 93 was hij prima. Beetje opgewarmde BBQ saus van een welbekend merk met blauw etiket erbij gedaan ;)

pp6.jpg


Altijd lastig plannen maar om 17 uur eten was ook geen straf. En nog zat over dus als we straks nog trek hebben dan kan dat ;)
Straks maar even wat langs brengen bij de schoonouders, zijn die ook weer blij.

pp7.jpg


We hebben zitten smullen!
 
Ziet er prachtig uit👍

Of voor morgen nog een broodje als ontbijt 😁
 
Ha nou dat is zelfs mij een beetje te gek. Brunch misschien ;)
 
Looking good, hmmmm. De saus opwarmen, dat is idd. net lekker om de boel weer wat warmer te krijgen
(dat was ik vergeten vandaag :p )
 
Gefeliciteerd met je Knor, mooie run.
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit
Gefeliciteerd met je sticker
 
Gefeliciteerd!!!
Mooie plaatjes😋
 
Mooie run op die kleine Q. Gaat prima zo. PP ziet er lekker uit.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan