BasBQ
Beef en Steak

Eerste PP met Heatermeter, lange run

 
 

Looney

Kooltjesharker
Berichten
222
Na een aantal keer PP op de "handmatige" manier gemaakt te hebben, een heatermeter in elkaar gefr?beld. De eerste run was met spare-ribs door de buurman en hoewel het resultaat goed was, gaf de 3-1-1 methode nou niet echt goed weer hoe de heatermeter het zou doen met een langere run.

Afgelopen zaterdag dan ruim 3 kilo varkensschouder op de UDE gelegd en de heatermeter het werk laten doen.. Paar blokken kersenhout er bij en roken maar.

's ochtends ging het los..
XhaBzW0.jpg


na 5 uur is het tijd voor de glaze
C3oOKn1.jpg


UiO7I09.jpg


En 2 uur later tijd voor inpakken, toen door de zone heen drukken en bij 88 graden kan ie er af, dik half uur laten rusten en dan is het tijd voor pullen..

39AAtkw.jpg


NnRMVe3.jpg


En dan is het aanvallen!

Q155PPA.jpg


Hier de run van de heatermeter:

FU5Wt7i.png



Al met al erg tevreden, nauwelijks hebben we de UDS zelf in de gaten hoeven houden, alles ging via pitdroid. Een aantal punten zijn voor nader onderzoek vatbaar, zo is het wegpoetsen van een overshoot iets om nog eens na te kijken. Aan het einde van de run zie je dat de fan meer moet werken om de UDS op temperatuur te houden, dit komt voornamelijk omdat we goedkope briketten hebben gebruikt die waarschijnlijk veel zand bevatten en dit uiteindelijk het vuur verstikt. Even flink schudden met de UDS als het vlees is ingepakt wil helpen.

Ik zie met vertrouwen de Brisket run tegemoet. Wel wordt die gedaan met kwaliteit brandstof (Ecobrase briketten of goed houtskool) maar dat is iets voor een ander draadje :) ..
 
Nice!
 
Lekker
 
Ziet er goed uit !
 
Mooi en goed om te zien dat ik niet de enige ben die een hitteschild op de UDS gebruik :).
 
Lekker hoor, keurig verlopen toch? Mooi!
 
Richard Soeteman zei:
Mooi en goed om te zien dat ik niet de enige ben die een hitteschild op de UDS gebruik :).

Het is niet zozeer een hitteschild maar meer een diffuser. Het oude kolenrooster van een OTS47 wordt omwikkeld met alu-folie en daar worden een aantal gaten in geprikt. Zo kan rook er wel doorheen (en vleessap theoretisch ook) maar staat het vlees niet bloot aan stralingshitte.

Althans, dat is de gedachte er achter..
 
Terug
Bovenaan Onderaan