BasBQ
Beef en Steak

Eerste poging Kamado: T-bone

Thijme94

Tondelzoeker
Berichten
7
Paar weken terug mij al voorgesteld op het forum, en afgelopen week is mijn Kamado Joe geleverd.
Deze vandaag maar even getest met een mooie T-bone van pakweg 800 gram.
Eerst indirect op op ongeveer 140C met een beetje appelhoutsnippers tot 48C kerntemperatuur, daarna Kamado opgestookt naar 250C en voorzien van een paar mooie strepen.
Genoeg praatjes, foto's hieronder:
20220514_172803.jpg
20220514_175338.jpg
20220514_182953.jpg
20220514_183723.jpg
20220514_184039.jpg
 
Dat ziet er smakelijk uit hoor!!
 
Heerlijk! Mooi gedaan zeg. 😋😋

Proefde je het rookhout terug?
 
Mooie inwijding van je kamado, daar ga je nog veel plezier aan beleven.
 
Mooie steak, en succes met het verder inwijden van de kamado!
 
Dat ziet er een lekker steakje uit. Echt geslaagd.
Mss nog een tip die je niet moet aannemen als je niet wilt, maar een reverse zou ik in de eerste fase rond de 107 a 110° doen ipv de 140°. Duurt wel ietsje langer :LOL: Dan kan het wat langer roken.

De theorie er achter is (ooit ergens gelezen), maar geen idee of dat klopt, dat vlees begint te 'bakken' vanaf 120°. En bedoeling is dat je gaat (voor)garen ipv bakken.
(Moest er iemand exact weten hoe dat zit, graag de wetenschappelijke uitleg) :D
 
Ziet er erg lekker uit. Met wat rookhout zou de smaak toch wel terug moeten komen. Misschien net even te hoog in de temp dan ofzo. Maar al met al ziet deze t-bone er zeer lekker uit met een mooie garing.
 
Dat ziet er een lekker steakje uit. Echt geslaagd.
Mss nog een tip die je niet moet aannemen als je niet wilt, maar een reverse zou ik in de eerste fase rond de 107 a 110° doen ipv de 140°. Duurt wel ietsje langer :LOL: Dan kan het wat langer roken.

De theorie er achter is (ooit ergens gelezen), maar geen idee of dat klopt, dat vlees begint te 'bakken' vanaf 120°. En bedoeling is dat je gaat (voor)garen ipv bakken.
(Moest er iemand exact weten hoe dat zit, graag de wetenschappelijke uitleg) :D
Goeie tip altijd welkom!

Moest al een hele zet wachten voordat het vlees erop kon omdat ik de kamado te warm heb laten worden. Ging sneller dan verwacht. Volgende keer ga ik dit proberen op een lagere temperatuur. Heb gelukkig nog zo'n T bone liggen.
 
Goeie tip altijd welkom!

Moest al een hele zet wachten voordat het vlees erop kon omdat ik de kamado te warm heb laten worden. Ging sneller dan verwacht. Volgende keer ga ik dit proberen op een lagere temperatuur. Heb gelukkig nog zo'n T bone liggen.
Is me ook al gebeurt en dan schakel ik over naar een initial sear.
 
Terug
Bovenaan Onderaan