BasBQ
Beef en Steak

Eerste pizzas van de ooni koda 16

Aan de maat van de pizza te zien, had die 12" ook wel gegaan hoor :p
Ze zien er prima uit. Ik moet ze eens in het echt gaan bekijken, want ik kan me moeilijk iets voorstellen met die 12 en 16".

Klopt, deze had in een 12 ook wel gegaan.
Later heb ik ze wat groter gemaakt.
Kwestie van veel doen.

De 16 heeft als voordeel dat je met de plaatsing van je pizza nog een beetje kunt spelen.

Maar, eerlijk is eerlijk, toen hij uit de doos kwam schrok ik wel van het formaat. (Heel even, allang weer vergeten) 😉
 
Lekkere pizza's hoor! ik wil er ook één maar thuis krijg ik nog steeds niet de handen op elkaar :(
 
Maar, eerlijk is eerlijk, toen hij uit de doos kwam schrok ik wel van het formaat. (Heel even, allang weer vergeten) 😉

@Zzzjon : tegen de vrouw gezegd dat je een pizzaovenTJE gekocht had :LOL:
 
hou nou toch eens op jongens.....
straks wil ik er ook een.
Alleen moet er dan wel iemand overtuigd worden......
 
hou nou toch eens op jongens.....
straks wil ik er ook een.
Alleen moet er dan wel iemand overtuigd worden......

Jullie mogen hier wel een keer pizza komen eten, dan is het zo geregeld.
 
7158c4599f31f5d09f7a822b8a676c12.jpg

Oh oh oh, ik wil nooit meer anders!

Vanmiddag gekocht, vanavond geprobeerd. Wat een topding!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
7158c4599f31f5d09f7a822b8a676c12.jpg

Oh oh oh, ik wil nooit meer anders!

Vanmiddag gekocht, vanavond geprobeerd. Wat een topding!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En dan moet je nog langzaam rijzend deeg proberen…..
 
Mee eens. Als we gasten hebben. Zelf deeg laten stretchen, beleggen, op de pizzaschep leggen en hem dan op de Ooni zien te krijgen. Al dan wel of niet gepaard met Oh of gevloek.

De doordeweekse Flammkuchen met de vrouw gaan er gewoon zo snel mogelijk op.
Ja hier heb ik nog nooit pizza gemaakt voor gasten, en dat zou bij mij de reden zijn om toch eentje aan te schaffen. Minder verbruik en je ben niet zo gehaast. Maar ik maak gewoon pizza voor de kids/vrouw en mij. Voor de kleinste is dat een margharita en die legt er nadien rauwe hesp op. Voor de dochter moet er dan ananas op. Voor de vrouw kerstomaten en/of champignons. En ik wil dan liever iets pikant zonder champignons/ananas/kersttomaten. Bij mij is het meestal wat ui/salami al dan niet pikant/paprika/chili pepers (en liefst met een mijn tomatensaus met een paar druppels tabasco scorpion of habanero al in). Dusja het is niet zo dat we echt delen. Dus ik kan er gerust 4-5 in tempo maken. Maar dit zal als ze wat groter zijn misschien wel veranderen. Nu ik verwachte niet dat iemand "mijn" pizza met die tabasco scorpion gaat eten
 
  • Leuk
Waarderingen: Taq
Vanavond weer ‘geoefend’ met de ooni. Deeg 48 uur in de koelkast en 5 uur op kamertemperatuur laten rijzen. De smaak was echt heerlijk!
Ik had wel wat last van bloem op mn steen, dat gaf wat te veel een verbrande smaak.. hoe doen jullie dit? Ik heb de bloem volgens mij wel nodig om de pizza van de schep af te laten glijden de oven in..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vanavond weer ‘geoefend’ met de ooni. Deeg 48 uur in de koelkast en 5 uur op kamertemperatuur laten rijzen. De smaak was echt heerlijk!
Ik had wel wat last van bloem op mn steen, dat gaf wat te veel een verbrande smaak.. hoe doen jullie dit? Ik heb de bloem volgens mij wel nodig om de pizza van de schep af te laten glijden de oven in..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met een borsteltje de bloem van de steen vegen. Doen de echte pizzabakkers ook.
 
Ik zal zelf weer eens een aantal pizza’s posten in men topic.

Het stretchen gaat steeds beter.

E14DF450-ECF7-40FA-98DB-ABBF67D679F3.jpeg

51B587FF-938B-4550-9B46-4B379C52651D.jpeg

F7162130-7133-498D-A731-77615C97B5C7.jpeg


B0AA6C99-EC0E-40F7-A25A-5E4568E289A5.jpeg
 
Prachtig!
Is die eerste met pulled pork? Is hier de favoriet. Ik doe dan een klein beetje bbq saus onder de passata.
 
Prachtig!
Is die eerste met pulled pork? Is hier de favoriet. Ik doe dan een klein beetje bbq saus onder de passata.

Die eerste is met pulled chicken, rode ui en na het bakken wat lente-ui erover.
(Pulled chicken een dag eerder in de Dutch oven gemaakt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan