Beef en Steak

Eerste keer zalm koud roken paar vragen

DeGoudenSnor

Sprokkelaar
Ha,
Nu ben ik van plan om het recept van ewald te volgen omdat ik daar goede verhalen over hoor

Nu heb ik alleen een paar vragen,

1: is de rum een echte smaakmaker of zou dit ook een whiskey of eventueel ander vocht kunnen zijn

2: als ik klaar ben met roken is het dan verstandig om al in plakjes te snijden en dan te vacumeren of is in mooten beter

3: zo ja op de vorige vraag, wat voor mes of snijgerei gebruiken jullie

Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

1. Ik ken het specifieke recept niet, maar ik zou niet weten waarom je de drank niet voor een alternatief naar jou smaak kan vervangen, jou feestje toch 🙂

2. Kan allebei. Hangt vanaf wat je ermee wilt.

3. Met een zalmmes. Maar nu je daar om vraagt gok ik dat je dat niet hebt. Voor de specifieke techniek heb je een dun, lang en flexibel mes nodig, maar met een ander dun en scherp mes kom je tot prima resultaten.

Ha,
Nu ben ik van plan om het recept van ewald te volgen omdat ik daar goede verhalen over hoor

Nu heb ik alleen een paar vragen,

1: is de rum een echte smaakmaker of zou dit ook een whiskey of eventueel ander vocht kunnen zijn

2: als ik klaar ben met roken is het dan verstandig om al in plakjes te snijden en dan te vacumeren of is in mooten beter

3: zo ja op de vorige vraag, wat voor mes of snijgerei gebruiken jullie

Alvast bedankt

Volgens mijn tweeling neefjes (13) de allerlekkerste gerookte zalm:)
De Kruiden kun ja altijd wat aanpassen aan eigen smaak, zo ook de rum.
Zout en suiker en de bereiding zou ik niet veranderen.
sowieso maak ik een recept voor de eerste keer altijd precies na, tweaken kan de volgende keer wel.
Maar wil je geen rum gebruiken laat het weg of neem een andere drank, let wel dat sommige Whisk(e)y nogal overheersend kunnen zijn.
Ga dan niet voor een Rokerige Isle maar voor een bloemige Speyside, of een niet rokerige Japanner.
de benodigde rook komt van je rookhout, Beukenmeel doet het erg goed op zalm.

@A3N Het recept staat natuurlijk gewoon hier op het forum.

Link naar het recept hieronder:
Perfecte fingerlicking koudgerookte Zalm

Laatst bewerkt:
M.b.t. het snijden voor of na het vacumeren: kan beiden.
Ik doe het erna maar er zijn er heel wat die het ervoor doen.

M.b.t. het snijden voor of na het vacumeren: kan beiden.
Ik doe het erna maar er zijn er heel wat die het ervoor doen.
Volgens mijn tweeling neefjes (13) de allerlekkerste gerookte zalm:)
De Kruiden kun ja altijd wat aanpassen aan eigen smaak, zo ook de rum.
Zout en suiker en de bereiding zou ik niet veranderen.
sowieso maak ik een recept voor de eerste keer altijd precies na, tweaken kan de volgende keer wel.
Maar wil je geen rum gebruiken laat het weg of neem een andere drank, let wel dat sommige Whisk(e)y nogal overheersend kunnen zijn.
Ga dan niet voor een Rokerige Isle maar voor een bloemige Speyside, of een niet rokerige Japanner.
de benodigde rook komt van je rookhout, Beukenmeel doet het erg goed op zalm.

@A3N Het recept staat natuurlijk gewoon hier op het forum.

Link naar het recept hieronder:
Perfecte fingerlicking koudgerookte Zalm
Zat aan een glenmorangie te denken, maar meschien dat ik maar een flesje stroh 38 aan schaf, heb ik voor mn eigen ook nog een paar slokken

Denk dat ik dan zo een mes maar is ga aanschaffen, kan je ook mooi kipfilet en ham in plakken voor op brood mee snijden denk ik

Bedankt voor de tips laat het resultaat uiteraard weten

• Leuk
Waarderingen: A3N
Een trancheer / zalm mes hoeft de "bank niet te breken" en is ook handig voor kip en ham.
Een goede snijmachine is voor mij ook nog iets dat op het lijstje ooit staat.

Terug
Bovenaan Onderaan