BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer WGA

 

Michel_D

Pitmaster
Berichten
510
Het afgelopen jaar heb ik vaker naar de Weber Go Anywhere zitten kijken en soms op het punt gestaan om er één te kopen. Dat gebeurde dan toch niet.
Totdat ik afgelopen weekend een leuke aanbieding zag. Niet lang nagedacht en het dingetje gekocht.

1a5c0e030fda977217ab9175a71dac44.jpg


Vandaag gelijk low & slow getest met een beenhammetje uit de super van 700 gram. Lekker simpel volgens de video en instructies van Noskos met honing/mosterd glaze en saus.

Gisteren vlees uit de diepvries gepakt en in koud water laten ontdooien.
Droog gedept, in de rub gezet en in folie ingepakt.

fa01e19fdfdd8398bafb34b101abed75.jpg


WGA voorbereid voor indirect met een steen en wat alu folie.

9774c03956e0f5acf0cd4b9df817f9a4.jpg


Een mix van deels gebruikte kokosbriketten en houtskool aangemaakt in minion setup. Bij 100 graden vlees erop met klein stukje kersenhout op rooster.

da629fc9a3427859ee16df1526b0d803.jpg


Na circa 1 uur glaze erop en dit elk kwartier herhaald.

3c3d723498d686c36b8d7fe4b888ba44.jpg


Na ruim anderhalf uur was de kerntemperatuur van 65 graden bereikt en mocht het hammetje even rusten.

Daarna smullen geblazen op een ciabatta met honing mosterd saus.

1a7fd7ca45ad14ec363566b84c01a70a.jpg


04cd7a7b81b4f86ba8901606974a27cc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker hammetje.
En hoe vond je het werken met de wga
 
Lekker hammetje.
En hoe vond je het werken met de wga

Daar ben ik erg over te spreken. Ik was begonnen met 10 briketten om niet meteen een te hoge temperatuur te hebben. Wist immers niet wat ik kon verwachten. Omdat de temperatuur niet heel snel opliep richting 150 graden ben ik wat brandstof gaan toevoegen. De WGA is goed te regelen qua zuurstof toevoer. In dit geval begon na 1 uur en 3 kwartier het vuur rustig minder te worden maar net genoeg om het hammetje op 65 graden te krijgen.
 
Mooi zeg!

Dit is ook weer zoiets…… heb ik helemaal niet nodig maar hoort eigenlijk wel in de collectie thuis.
 
Wga is een super dingetje, leuk om te pimpen ,
Uit te breiden, handig in gebruik. Op vakantie en als side kick .
Reden genoeg om een te nemen 😅
 
Potverdikkeme dat is nog eens een lekker broodje. Fijne alleskunner die WGA.
 
Lekker broodje en een leuk hebbedingetje die WGA.
 
Ik zie genoeg mogelijkheden voor de WGA hier. Verwacht dat deze veel gebruikt wordt.
En inderdaad pimpen… heb al mooie uitbreidingen gezien en alvast 2 bakelieten knoppen besteld voor de luchtschuiven want die dingen worden heet
 
Oké. Kun je evt een link sturen, betreft uitbreiding. Had al lopen zoen, maar nog niks kunnen vinden.

Kijk eens op marktplaats. Iemand uit Mill maakt vanalles voor de WGA. O.a. roosters, verhogers voor spit, knoppen etc.
 
Ik zie genoeg mogelijkheden voor de WGA hier. Verwacht dat deze veel gebruikt wordt.
En inderdaad pimpen… heb al mooie uitbreidingen gezien en alvast 2 bakelieten knoppen besteld voor de luchtschuiven want die dingen worden heet
Ik heb ze van teakhout gemaakt
20220429_165614.jpg
 
Lekker 😋 en een top apparaat!
 
Ik zou ook nog wel een WGA willen hebben. Helaas is de CEO nog niet overtuigd van de noodzaak.

Maar verder een toppie lekker hammetje
 
Ik zou ook nog wel een WGA willen hebben. Helaas is de CEO nog niet overtuigd van de noodzaak.

Maar verder een toppie lekker hammetje

Op dit forum staan veel manieren om CEO’s te overtuigen Peter.
Kijk nog eens goed rond
 
Terug
Bovenaan Onderaan