Vandaag dan voor de allereerste keer in mijn leven een stoofpotje gemaakt of zoals ze wel eens zeggen: stoofvlees.
Ik had het nog nooit van mijn leven gemaakt. In december voor mijn verjaardag een DO gekregen van het vrouwtje en vandaag voor de eerste keer gebruikt. Eerst alles aangebakken in de deksel van de DO, waarna dan alles bij mekaar.
Ik heb niet echt een gerecht uitgezocht en 100% gevolgd. Een paar maanden terug was ik eens aan het googlen hoe men het beste met een DO kookt, en kwam op een beer beef stew uit op de KJ. Dit filmpje gisteren nog eens 2 x bekeken en dan ben ik aan het knoeien gegaan (gewoon als leidraad gebruikt en zowat naar gevoel bij merkaar gehaspeld).
De hoeveelheden heb ik gewoon naar gevoel erin gedaan niet wetende wat het zou worden en of het nog wel eetbaar ging zijn
Bij de eerste keer proeven na een 3-tal uren in de DO, dacht ik van 'oh jee' ivm de tomatenpuree dat ik erbij gedaan had. Echter tegen dat we gingen eten, bleek dat het een overheerlijk stoofpotje was. Geen idee of ik het nog ooit identiek krijg omdat ik zo goed als niets afgewogen heb
.
Maar weet wel wat er nog in zat, maar niet van alles de hoeveelheden:
- 1,5kg stoofvlees (gewoon zo gekocht)
- wortelen
- selderij
- ajuin
- 2 kleine potjes tomatenpuree
- rundsbouillon
- 1 flesje bruin bier (lokaal biertje)
- 2 sneetjes bruin brood met mosterd
- PEZO
- Lookpoeder
- Provincaalse kruiden
- 3el donkerbruine suiker
- takje tijm
- 2 laurierblaadjes
- blokjes spek 200gr
Blij dat mijn eerste keer zo goed gelukt is.
Ik had het nog nooit van mijn leven gemaakt. In december voor mijn verjaardag een DO gekregen van het vrouwtje en vandaag voor de eerste keer gebruikt. Eerst alles aangebakken in de deksel van de DO, waarna dan alles bij mekaar.
Ik heb niet echt een gerecht uitgezocht en 100% gevolgd. Een paar maanden terug was ik eens aan het googlen hoe men het beste met een DO kookt, en kwam op een beer beef stew uit op de KJ. Dit filmpje gisteren nog eens 2 x bekeken en dan ben ik aan het knoeien gegaan (gewoon als leidraad gebruikt en zowat naar gevoel bij merkaar gehaspeld).
De hoeveelheden heb ik gewoon naar gevoel erin gedaan niet wetende wat het zou worden en of het nog wel eetbaar ging zijn

Maar weet wel wat er nog in zat, maar niet van alles de hoeveelheden:
- 1,5kg stoofvlees (gewoon zo gekocht)
- wortelen
- selderij
- ajuin
- 2 kleine potjes tomatenpuree
- rundsbouillon
- 1 flesje bruin bier (lokaal biertje)
- 2 sneetjes bruin brood met mosterd
- PEZO
- Lookpoeder
- Provincaalse kruiden
- 3el donkerbruine suiker
- takje tijm
- 2 laurierblaadjes
- blokjes spek 200gr
Blij dat mijn eerste keer zo goed gelukt is.
Laatst bewerkt: