BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs

 

David1985

Tondelzoeker
Berichten
7
Vanwegen de warmte hadden we geen plannen dus ik dacht dan heb ik mooi tijd om eens spareribs te proberen.
Ik ben begonnen met 2 uur indirect op +/- 110 graden. Daarna 1,5 uur ingepakt met boter, bruine basterdsuiker, agave siroop en een beetje appelsap (vergeten een foto van te maken) . En als laatste nog een half uurtje ingesmeerd met bbq saus.
Qua smaak waren ze echt super mochten wat mij betreft nog wel iets makkelijker van het bot afkomen dus maar snel nog een keertje proberen.

Tips zeker welkom.

IMG_20230610_185911.jpg


IMG_20230610_093845.jpg


IMG_20230610_092531.jpg
 
Mooi resultaat! Jammer dat je geen foto op de BBQ hebt. Deze zal waarschijnlijk verplaats gaan worden.
 
mooi, uit de oven?
Ik ga de pek en veren even zoeken, verplaatst naar de rookkamer
 
Gevonden!
Pek en Veren.jpg
 
Ze zijn mooi gelukt hoor. Qua kleur zien ze er ook goed uit. Als je ze iets zachter wilt hebben dan de volgende keer een kwartiertje langer inpakken. Op laatst zit je wel dat ze heel zacht wprden en bij het minst geringste uit elkaar scheuren.
 
3-2-1 ribben zijn altijd lekker.

Staat je niet blind op de tijden, zie het meer als richtlijn.
Na het inpakken moet je met een thermometer of sateprikker in je ribben prikken.
Voelt het alsof je in een pot pindakaas prikt dan zijn ze er, voelt het stugger dan moeten ze nog wat langer.
Let wel op dat je niet door de folie prikt, dan sta je in de rook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan