BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spareribs op de Weber Master Touch Premium

 

Stephan90

Sprokkelaar
Berichten
46
Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de Weber MTP en ook voor het eerst gebruik gemaakt van de kolenring en diffuser plate. Het was even lastig om de eerste keer in de schatten hoeveel hete briketten er bij moesten met deze opstelling maar uiteindelijk brandde hij mooi. Toen ik hem rond de 110 graden had kon ik hem zonder problemen constant op die temperatuur houden.

De spareribs, ik heb paar spareribs gehaald bij de Sligro, zagen er prima uit en ik ging ze na recept van Noskos en op de 3-2-1 methode bereiden.

ZVkCJZj.jpg


Dryrub erop:

pCV7Wck.jpg


Toen hij mooi om temperatuur was gingen de ribben erop:

RF1UNf5.jpg


Ondanks dat ik de veren van het scharnier andersom gemonteerd had, lekte er toch nog iets rook langs de deksel en op ??n of andere manier ook langs de temperatuurmeter (zal de meter nog iets vaster draaien).

dcrVLGG.jpg


Na 3 uren lagen de spareribs er heerlijk bij, toen heb ik ze ingepakt en weer op de BBQ gelegd:

trKX9eI.jpg


PADAqyn.jpg


Ze hebben circa een uur in de folie gelegen, daarna zonder folie er weer opgelegd en na circa 30 minuten ingesmeerd met Noskos BBQ saus!

RvjokMj.jpg


20 minuten nadat ze ingesmeerd waren was het eindelijk zover!

MGHjIXX.jpg


6HNXLc4.jpg


Ze waren heerlijk! Je kunt mij ook volgen op insta @bb.cravinkz hierop zal ik ook proberen alles de posten!

:D





 
Krijg meteen trek ;)
 
Als ik ze zo zie krijg ik weer trek in spareribs,heerlijk ;)
 
Mooie manier van inwijden. De ribs zien er goed gelukt uit. En gisteren was het inderdaad een mooie dag om spareribs te maken  ;)
 
roykosmeijer zei:
Dik bevleesd, lekker! B-)

Klopt, dit waren spareribs uit de vriezer van de Sligro. Ze hadden veel verschillende soorten, de slager daar adviseerde mij deze!
0a7b518da7906967e2a07f89d70d0ec5.jpg


Erg goed bevallen, gelukkig nog genoeg kilo?s over!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
prachtige ribben. lekker hoor.

mooie bbq ook. nice  :D

het enigste nadeel van die doos met ribben is dat ze allemaal flink aan elkaar bevroren zijn en het soms moeilijk is om er een paar ribben uit te halen.
mar voor de rest zijn het mooie ribben inderdaad.
bij de Sligro-slager kan je ze ook vers krijgen. zit nog meer vlees op  :D
 
Ziet er goed uit zeg! :D lekker hoor
 
Ridevi71 zei:
prachtige ribben. lekker hoor.

mooie bbq ook. nice  :D

het enigste nadeel van die doos met ribben is dat ze allemaal flink aan elkaar bevroren zijn en het soms moeilijk is om er een paar ribben uit te halen.
mar voor de rest zijn het mooie ribben inderdaad.
bij de Sligro-slager kan je ze ook vers krijgen. zit nog meer vlees op  :D

Soms inderdaad lastig om uit elkaar te krijgen, zit wel mooi plastic tussen de ribben alleen soms net een stukje niet en dan vriest hij vast aan de andere inderdaad. Beetje er tussen wringen met een spatel kwam ik al een heel eind!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekkere ribben. Mooie bark ook.
Leuk om de nieuwe weber eens wat meer in actie te zien. Zeker met de nieuwe indirecte setup. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan