BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spare-ribs

 
 

mitch01

Stoker
Berichten
267
Morgen mijn eerste keer ribbels op de q
Het eerste probleem heb ik al gehad met de befaamde blauwe doos en dat was (individueel verpakt my a&?@!!!) dat het op de bovenste 3 na , EEN GROTE HOMP VLEES met botten was.
Dus na wat wrikken,beuken,hakken,schelden er nog 3 af gekregen en die maar terug in de vriezer.
Nu heb ik er dus 10 over (wilde er 7 gaan doen) .

Na het ontdooien heb ik ze vanavond " ontvliest" en wat afgespoeld , dat velletje eraf trekken ging naarmate ik er meer had gedaan steeds beter maar dat kwam ook (denk ik) dat ze ook nog niet helemaal 100% ontdooid waren en later wel.

Foto:1:het vliesje eraf en wat schoon gespoeld en droog gedept

y9equva7.jpg


Daarna allemaal in de rub
Foto:2

yhuhude8.jpg



Plastic zak er omheen en in de koelkast voor de grote dag morgen
Hopelijk smaken ze want HET ZIJN ER WEL 10 !! haha

Trouwens is het plan om er de Easterwood ribs er van te maken , de rub komt ook uit dat recept .
Alleen wil ik aan 1 kant de gloeiende kolen leggen zoals met PP om wat meer ruimte te hebben voor mijn 10 ribbels maar dat moet toch geen probleem zijn toch?

Dat was het voor nu , wordt vervolgd

edit

Net even het bier aan gevuld in de koelkast in de schuur waar de ribbels liggen en de heerlijke geur
Kwam me al tegemoet (dat gaat goed zover)
 
Succes, ik doe overigens zelf de kolen ook altijd aan 1 kant.
 
That's a whole lot of meat :D

Ik blijf het volgen.
 
Vol spanning klopt ons hart.
 
Dit topic ga ik met heel veel interesse volgen. Mijn eerste ribs staan voor volgende week gepland. ( als het weer tenminste een beetje mee zit!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan