BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Spare Ribs 3-2-1 methode

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Sinds verleden week woensdag ben ik dus in het bezit van een KJCI. De donderdag erop gingen we voor de spareribs. Deze heb ik bereid via de 3-2-1 methode. De ribs heb voordat de rub erop ging ontvliest. Bij de Sligro heb een kant en klare BBQ rub meegenomen. Deze bevat koriander, paprika, komijnzaad, chilipepers, steranijs, peper en knoflook.

In de tussen tijd heb ik de Joe aangestoken met een wokkel. Na tien minuten heb ik de deksel dichtgedaan, de onderste schuif op 2cm gezet en de bovenkant enkel op de 5 gaatjes. Ik wilde zo'n 170gr hebben. Nadat ik deze had heb ik rek met heat deflector, lekbak met vocht, rooster en de ribrek geplaatst. Hierdoor zakte de temperatuur naar 120gr. Nog wat geschoven met de schuifjes en de temperatuur was net boven de 100gr. Volgende stap de ribs erop.

Tijdens de eerste drie uurtjes bleef de temperatuur rond de 110gr. Na de drie uurtjes heb ik ze eraf gehaald om in te wikkelen met aluminiumfolie. Ik vond ze wat droog aanvoelen en was bang dat het toch niet helemaal goed ging komen. Bij het inpakken van de ribs heb ik appelsap erbij gedaan.
Na twee uurtjes was het tijd om ze uit hun jasje te halen, ze zagen er alweer wat beter uit. Het laatste uurtje ging in, tijdens dit uurtje heb een glace gebruikt van appelsap, ketjap, honing, bruine basterdsuiker, chilipoeder, whisky, ui en knoflook. Het resultaat mocht er zijn. Vrienden die kwamen eten waren blij verrast, daar zij niet zo van de spareribs zijn. Naast de ribs had ik nog wat gegrilde groente en wat gebakken aardappeltjes. Al met al een geslaagde eerste resultaat....
 
Zien er goed uit! Mooie inspiratie voor komend weekend!
 
Lekker hoor lust ik wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Goed bezig! De spare ribs staan op het lijstje voor volgende week. Nice!
 
Mooie ribben geworden, heerlijk met die gegrilde groentjes en gebakken aardappeltjes, lekkere complete maaltijd.
 
Mooi geworden alles bij elkaar, verveeld nooit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Hartstikke mooi, veel betere spareribs zullen je vrienden elders niet krijgen.
 
Lekker, Lust ik😋
 
ribben zien er prachtig uit.
oh, er lag ook nog iets naast op het bordje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan