BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribs op de wsm

DaveB

Tondelzoeker
Berichten
3
Na gister wat moink balls gemaakt te hebben was het vandaag tijd voor wat ribs!
Op de 3-1-1 manier.
Zaterdag avond in de Smokey Goodness Pig Powder Rub gezet.
En vandaag rond 12uur de wsm opgestookt

4fwewj.jpg

20sgnrk.jpg

2yl75uh.jpg


Waar ik gister veel moeite had de temperatuur onder de 121 te houden,was het vandaag het omgekeerde.
Ik had de wsm redelijk snel op 110c ongeveer.. maar na dat ik de ribs erop deed storte deze helemaal in tot ongeveer 80c,en duurde het zeker een uur met wat spelen met de lucht schuiven tot weer op de 110c te komen.


Na ik de ribs in de folie erop gedaan had,waren deze problemen geheel weg.
Hoewel ik nu de wsm bijna niet uit krijg.. dus valse lucht ergens denk ik.
Volgend weekend misschien PP maken en heb er al zin in

Groeten Dave
 
Lust ik wel
 
Heerlijk! welke methode heb je gebruikt met aansteken? Als ik de WSM gebruik pas ik meestal de Minion Methode toe. en daarbij vul ik de kom met warm water.
Is hij zo op temperatuur en daarna zet tik de schuiven voor meer dan 2/3 dicht (onderste) en blijft hij mooi op temperatuur hangen de hele sessie, zo rond de 120 op de deksel thermometer
 
Martijn van den Berg zei:
Heerlijk! welke methode heb je gebruikt met aansteken? Als ik de WSM gebruik pas ik meestal de Minion Methode toe. en daarbij vul ik de kom met warm water.
Is hij zo op temperatuur en daarna zet tik de schuiven voor meer dan 2/3 dicht (onderste) en blijft hij mooi op temperatuur hangen de hele sessie, zo rond de 120 op de deksel thermometer
Ik heb ook de minion methode gebruikt, het op temperatuur was ook niet echt het probleem.
Alleen na de ribs erop gingen duurde het gewoon heel erg lang voor ik terug was op die 120.
Maar goed ze smaakte er niet minder om  :D aankomend weekend gewoon weer opnieuw proberen!

Wat doen meeste van jullie eigenlijk kwa schoonmaken? Ik heb de roosters en waterbak schoongemaakt uitenraard,maar de rest van de binnenkant?
 
Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan