BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled pork

mitchelvankuik

Tondelzoeker
Berichten
6
Beste iedereen ik heb een livar procureur aangeschaft bij beef and steak van circa 1kg nou wil ik hier pulled pork van maken
Maar hoelang van tevoren moet ik dit product ontdooien en wat zijn de garingstijden bij 100 graden en 121 graden alvast bedankt.

20231122_084654.jpg
 
Garingstijden zijn moeilijk in te schatten, pak je het in of niet? Hoe lang is de stall etc? Ik zou het vlees wel ruim van te voren ontdooien omdat het nu een blok ijs is. 1kg is niet zoveel dus een dag van tevoren in de koelkast is prima
 
Garingstijden zijn moeilijk in te schatten, pak je het in of niet? Hoe lang is de stall etc? Ik zou het vlees wel ruim van te voren ontdooien omdat het nu een blok ijs is. 1kg is niet zoveel dus een dag van tevoren in de koelkast is prima
Ik wil het vlees wel gaan inpakken tijdens de stall
 
Stuk van een kilo bij 120c, volgens de wedstrijdmethode van noskos, duurt tussen de zeven en negen uur denk ik.
 
Lekker vroeg opstaan, 7 uur fik erin en dan op je gemakje afwachten. Te snel klaar kan eigenlijk niet, en zeker voor je eerste keer wil je geen "ik zou nu al willen eten" stress hebben. Rustig aan, veel plezier!
 
Inderdaad. Vroeg opstaan en wachten tot de juiste kerntemperatuur. Slow dus.
 
Het is een klein stuk (weinig massa) zou hem wel degelijk inpakken en injecteren om uitdroging te voorkomen. Zelf van het zomer een stuk van 1,5 kilo gedaan op de wga , kwa tijd iets over de 5 uur .
Schat dat 1 kg de 5 uur niet eens haalt.
Onderwerp 'Vakantie PP van de WGA'
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/vakantie-pp-van-de-wga.34631/
 
Terug
Bovenaan Onderaan