BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 
 

Jodam

Tondelzoeker
Berichten
14
Hallo iedereen,

sinds begin oktober door een cadeau van het werk in het bezit van een Berghoff Kamado. Hier zat/zit helaas geen deflector bij, dus werden alle Low & Slow plannen even uitgesteld. Helaas duurt de levering van de deflector ongelofelijk lang, dus ben ik maar op zoek gegaan naar een alternatief. Uiteindelijk besloten om de pizzasteen in te pakken in aluminiumfolie (tegen alle vuil), en hierop dan een grillverhoger te plaatsen. Werkte uiteindelijk perfect, dus heel erg tevreden dat ik het op deze manier heb kunnen oplossen.

Als eerste gerecht leek er mij maar 1 mogelijkheid, namelijk pulled pork! Bij de slager een mooi stuk spiering gaan halen van +- 2,5kg en dit gisteren wat opgeschoond en mooi in de rub gezet. Hier heb ik helaas geen foto's van.

Vanmorgen was het dan tijd om hem erop te plaatsen, recept gebruikt van Noskos (snelle pulled pork recept), dus kamado opgestookt naar 120 graden en dan mocht hij 5 uur garen.
Bekijk bijlage 11804

Hier lag hij er +- 2 uur op. Na 5 uur dan ingepakt en nog eens 2 uur laten liggen tot de kerntemperatuur 90 graden was.

1605034300443.png


Beetje beginnen prikken en ik vond hem nog net niet genoeg meegeven. Uiteindelijk op 94 graden erafgehaald en wat laten uitdampen:
1605033785341.png


(Niet letten op het kale plekje, het was sterker dan mezelf :p )
Na het uitdampen terug in de folie en 2 uur laten rusten in een koelbox met een handdoek errond (toptip trouwens, was nog perfect warm toen ik hem uithaalde!)
Dan om 6 uur aan het pullen gegaan
1605033859622.png


Geen BBQ-saus erdoor aangezien de vriendin hier niet zo'n fan van is. Vlees heel erg mals en een mooie rookring vond ikzelf.

Dan eindelijk tijd om aan tafel te gaan, lekkere taco's gemaakt!

1605033924498.png


Heel erg lekker, maar met 2,5kg vlees heb je natuurlijk snel teveel :p Morgen ben ik van plan om met de overschot lekkere pizza te maken :)

Ik vond het heel erg leuk in elk geval, ga het zeker nogmaals doen.
 
Ziet er heerlijk uit! Met een beetje creativiteit kom je er wel zo te lezen (deflector).

Mooie run en ik ben benieuwd naar je pulled pork pizza! Nooit aan gedacht..
 
Mooi alternatief voor de deflector plate. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Heerlijke P.P. en een mooie oplossing voor je deflector ik zou nog een druip bakje onder je vlees zetten dat voorkomt een boel vettigheid onderin :unsure:
 
Laatst bewerkt:
lekker hoor, mooie run door een slimme oplossing
als je er inderdaad een bakje onder zet kan je het vocht gebruiken om door de pp te mengen, mocht ie wat droog zijn

en teveel pp kan je niet hebben, bestaat niet! gewoon verdelen in porties en invriezen.
heerlijk ook door de nasi e.d. Een voorraad pp is een must-have, dus als je toch die urenlange run doet, gewoon 4 kilo erop 💪

gefeliciteerd met je knor

nog wel ff een vraagje:
ik zie een taco met veel vlees en weinig groente, en ik zie er een met veel groente en weinig vlees. Welke is nu van jou?
 
Bedankt voor de tips! Hij was absoluut niet droog gelukkig, met het vocht dat in de folie zat kwam ik ruimschoots toe om hem sappig te houden.

De Taco met de groentjes was voor mijn vriendin :p de taco met vlees en het verdwaalde maïskorreltje is van mij :D
 
Mooie oplossing zo en ‘t ziet er goed uit
 
Dat heb je netjes opgelost zo. En je PP is prima gelukt. Lekker id trouwen om taco's te gebruiken. Ga ik ook eens doen.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan