BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

 
 

zktom82

Tondelzoeker
Berichten
23
Vandaag eindelijk eens tijd om voor de eerste keer pulled pork te maken op de BGE.
Vanmorgen om 7:00 begonnen met aansteken, kom ik na een kwartiertje terug....houtskool uit. :mad:
Opnieuw aangestoken, maar voor ik goed en wel op temperatuur was en het vlees er op kon, waren we wel een uurtje verder.:cry:
Pas een nieuwe zak smokin' flavours gekocht, misschien wat harder dan normaal? Misschien toch eens kijken voor een Looftlighter binnenkort.
Er stond ook nul wind en het was zelfs een beetje mistig. Hierdoor bleef de rook lang hangen en de buuf maar even een berichtje gestuurd, dat ze de ramen beter even dicht kon doen boven. Om die reden ook maar een uurtje gerookt voordat de hele buurt begint te stuiteren.

Anyway best goed gelukt voor de eerste keer. Volgende keer maak ik het wel een dag van tevoren, dat scheelt toch wat stress op het einde.
Wilde het eerst proberen te redden zonder inpakken voor een mooie bark. Uiteindelijk toch maar ingepakt bij +/- 71C.

Recept van bbq-helden, ook met de carolina bbq rub. Heerlijke combi, tikkeltje pittig, maar zelfs de kleine meid vond het heerlijk!

Plaatjes bij de praatjes:
84B04BC0-FD61-4C3A-B203-CA352322E73A.JPG

IMG_9871.PNG

D477563E-DF70-4BD3-AB8B-1E0BBA8383D5.JPG

IMG_4752.JPG

IMG_9045.JPG


Nog een klein vraagje...wanneer mijn cookperfect thermometer de verbinding verliest, start de grafiek ook opnieuw. Is hier nog een trucje voor, behalve de cloud gebruiken? De spike die je in de foto ziet is tijdens het inpakken, maar het hele stuk ervoor is dus niet meer terug te halen.
 
Ziet er geslaagd uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er lekker uit, hopelijk heb je er van kunnen genieten!
 
Ziet er mooi uit. Zal zeker gesmaakt hebben.
Proficiat met de Knor trofee.

Prima grafiek. (welke meter gebruik je ??)
 
De CookPerfect, maar zoals ik al zei af en toe verliest deze de verbinding (op een meter of 10 terwijl ze 120m aangeven) en dan ben je al je gegevens weer kwijt. Moet zeggen dat ik me er steeds meer aan ga irriteren, ook aan het feit dat je steeds de app moet openen om even te checken hoe het gaat. Handig is wel dat hij zelf uitrekent wanneer je product klaar is. Je kunt ook werken met de alarmen die te programmeren zijn op tijd en temp. Helaas loop ik met mijn telefoon ook wel eens op en neer naar de koelkast 😉 en dan ben ik dus de verbinding kwijt geweest 😌.
 
Aha, bovenstaand probleem heb ik ook met mijn Easy Pro. Telefoon ff voor wat anders gebruiken (bv foto's maken) en foetsie.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
das een mooie run geweest
gefeliciteerd met je knor
 
Heerlijk. Gefeliciteerd. Mijn ervaring, elk thermometer systeem heeft zulke flaws. Mijn iGrill. Mijn BBQ Guru Cyber Cloud. Ook als ik wissel van software...
 
Mooie run PP, ziet er heel geslaagd uit. Je heb je buuf toch wel een broodje laten proeven he? Dan zullen ze snel minder last van de rook hebben :cool:
gefeliciteerd met je knorrie
 
nee deze keer niet, maar we hebben een prima band met onze buren! Beter een goede buur dan een verre vriend! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan