BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork!

 

Eertie

Tondelzoeker
Berichten
15
Vorige week was het tijd om voor het eerst Pulled Pork te maken op mijn nieuwe Master Touch Premium.
Na de voorbereiding van een prachtig stuk procureur de BBQ aangestoken. Dit was ook een mooie gelegenheid om mijn nieuwe Inkbird thermometer te testen.
Het werkte prachtig en de temperatuur van de BBQ bleef heel mooi stabiel op zo'n 115 graden. Er voor gekozen om na anderhalf uur roken na elk volgend uur de procureur in te sprayen met een mix van appelsap, appelcider azijn en whisky. Het rook zo lekker dat er een tweede BBQ aan te pas moest komen om daar ook nog een streng spare ribs op te maken.

Na zo'n 8 uur op de BBQ (waarvan 1,5 uur ingepakt in folie) had mijn procureur een kerntemperatuur van 95 graden bereikt.
Even een kwartier uitdampen en daarna mocht hij 3 kwartier rusten.

Het resultaat mocht er zijn! Heerlijke Pulled Pork met een mooie rookring en hartstikke mals! Broodje nog belegd met wat farmers salade + ijsbergsla om zo een mooie gebalanceerde smaak te krijgen.
Zelfs de buren nog even een broodje gebracht als compensatie voor de rookoverlast(ze vonden het al raar dat iemand 's ochtends de vuurkorf aan had gezet ;))

Zoals gezegd werkte de Weber fantastisch, dit is een gerecht wat ik zeker vaker ga maken!

Hieronder de foto's:

IMG_0693.jpg
223AE5C2-DA4A-4059-B17B-3033F11BF8FD.JPG
IMG_0698.jpg
IMG_0699.jpg
IMG_0700.jpg
1312c362-8163-4c72-a714-5cea91e84dd0.JPG
 
Mooie sessie, ziet er goed uit, gefeliciteerd met je knor
 
lekker hoor. dat is genieten geweest
gefeliciteerd met je knor
 
Goed gelukt! en de buren moet je altijd te vriend houden. ;) Welkom bij de knorretjes.
 
Gefeliciteerd met je Knor 🥳 wij gaven onze buurtjes ook altijd wat pulled pork of wat er dan van de bbq kwam..................maar helaas die zijn verhuisd:cry: nu hebben we nieuwe hele vreemde stomme buren:censored:, die maken de lekkerste pulled pork uit de oven of slowcooker en dan verdrinken in de knoflooksaus🙄
 
Mooi gemaakt, daar mag je trots op zijn. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!

(Ik neem aan dat onder die dampende deksel het gerecht zelf ligt? )
 
Mooie foto van de 47 en de 57. Schattig setje.
PP ziet er mooi uit, had graag eeb broodje mee gebietst.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!

(Ik neem aan dat onder die dampende deksel het gerecht zelf ligt? )

Deze is er tussendoor geglipt, ts heeft mazzel ;)
 
Mooie run. En een lekker broodje PP. dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan