BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

 
 

Bas Post

Vuurmaker
Berichten
74
Zo te zien was ik niet de enige die had bedacht om dit weekend (voor de eerste keer) pulled pork te maken. Afgelopen week al een mooi stuk procureur van 2,5 kilo besteld en vanmorgen op tijd opgestaan om deze klaar te maken. Als basis heb ik de snelle pulled pork van NosKos gebruikt en daar zelf wat aanpassingen aan gedaan. Na 5 uurtjes op de bbq was de kentemperatuur 73 graden en is hij met wat appelsap en bbq saus in het folie gegaan. Nadat de kerntemperatuur 90 graden was heb ik hem er af gehaald en laten rusten. Zoals gepland konden we rond half 7 aan tafel en hebben heerlijk gegeten. Het is niet een heel moeilijk gerecht alleen lang wachten, maar dan heb je ook wat!

ad7aba0ce4898b07ddddcb22bc506843.jpg

7faeb1abd35a656d11bd358ba4b247b4.jpg

2a90ad2cc8d3a9c94063da6cd78128cd.jpg

fe6c119bd0d4cd5e297f058e236ad97a.jpg

a4c00939d3fe6e2bd3fc1905bce998bd.jpg

25b67713a8928ef29ff797cdcf54d08c.jpg

993b2c3228399a191e85832147719946.jpg

8795652446cdecaaee5331beb5ebf7d6.jpg



Ondertussen ook mijn nieuwe speeltje de Inkbird IBT-4XC geprobeerd. Werkte echt super goed en kon alles mooi volgen.

463b6cc59374c96873941657d38aa1ed.jpg


5e9054b96851e332237f2ea23e726762.jpg
 
Lekker broodje P.P. alvast gefeliciteerd met je knor. ;)
 
Mooie pp! Ziet er heerlijk uit!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk
 
Netjes hoor... en wat een mooie glimmende blauwe ketel heb je, prachtig!
 
Mooi werk! Je was vast niet de enige die er blij mee was...👍
 
Mooi werk! Je was vast niet de enige die er blij mee was...👍
Nee dat zeker niet. We hebben met z’n vieren ervan gegeten en meer dan de helft is nog over.
 
Gefeliciteerd met je sticker. Mooie run.
En ach, het wachten Is geen probleem toch?ondertussen gras maaien, boodschappen doen, auto wassen of gewoon, met een biertje in de zon
 
Beste Bas,
Ziet goed gelukt en lekker smakelijk uit.

Heb vandaag ook een eerste PP gedaan.
Heb jij info omtrent de hoeveelheid en soort gebruikte briketten. ?
Ik heb in het begin wat liggen zoeken naar de juiste hoeveelheden en het aansluitend op temperatuur afregelen.
 
Gefeliciteerd met je sticker. Mooie run.
En ach, het wachten Is geen probleem toch?ondertussen gras maaien, boodschappen doen, auto wassen of gewoon, met een biertje in de zon

Dankje! Hahaha dat heb ik zo ongeveer allemaal gedaan alleen heb ik geen gras in de tuin, dus heb maar een extra biertje gepakt en op het forum zitten lezen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Bas,
Ziet goed gelukt en lekker smakelijk uit.

Heb vandaag ook een eerste PP gedaan.
Heb jij info omtrent de hoeveelheid en soort gebruikte briketten. ?
Ik heb in het begin wat liggen zoeken naar de juiste hoeveelheden en het aansluitend op temperatuur afregelen.

Dankje! Was die van jou ook goed gelukt?
Ik heb een snake gemaakt die ongeveer de halve ketel lang was en vier briketten dik. Heb er acht aangestoken en die aan het begin erbij gelegd. Het naar 110 graden brengen duurde even omdat ik niet alles open wilde gooien met als gevolg dat hij er over heen zou schieten. Maar toe hij eenmaal op de 110 stond bleef hij mooi stabiel. Was trouwens voor mij ook de eerste keer dat met met een rooster temperatuur werkte. Gebruike normaal alleen de thermometer op de ketel, maar die wijkt inderdaad best veel af.
 
Chique, nagenoeg dezelfde setting gebruikt. Ik heb ook zitten zoeken met afregelen. Waarschijnlijk ook wind. Ff de Q uit de tocht gezet en voila.
Die van mij was dermate goed gelukt dat de eters niets over hebben gelaten.

Succes.
 
Chique, nagenoeg dezelfde setting gebruikt. Ik heb ook zitten zoeken met afregelen. Waarschijnlijk ook wind. Ff de Q uit de tocht gezet en voila.
Die van mij was dermate goed gelukt dat de eters niets over hebben gelaten.

Succes.

Als dat al heeft geholpen was dit het miss wel. Ik gebruik nu nog gewoon de Weber briketten want heb nog een voorraad die ik in de aanbieding heb gekocht. Als die op is ga ik andere proberen.

Nu alles op is mooi een reden om het nog een keer te proberen.
 
Als dat al heeft geholpen was dit het miss wel. Ik gebruik nu nog gewoon de Weber briketten want heb nog een voorraad die ik in de aanbieding heb gekocht. Als die op is ga ik andere proberen.

Nu alles op is mooi een reden om het nog een keer te proberen.
Klopt. Ik heb ook de Webers bijna op. Heb gisteren kokosbriketten van V&R gebruikt.
Vorige week ff gewogen. Weber 25 beiketten/ kg. V&R 20 stuks / kg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan