BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 

kennymasselink

Tondelzoeker
Berichten
10
Chefs,

Vandaag de eerste keer pulled pork gemaakt. Dit volgens het wedstrijd recept van NOSKOS. Gisteren geïnjecteerd en de rub erop gegooid.

f801e98d237d0fa733c255e4ca55738b.jpg


Vanmorgen de Bastard aan geslingerd.
2 wokkels erin, maar het wou niet echt warm worden. Ik heb er later 1 bij in gegooid, de houtskool er beter om/op gelegd en de plate setter erop. Achteraf was dit denk ik te veel want hij werd steeds wat warmer en de temp wou niet naar beneden.135-140C. Het vlees lag er al op dus hopen dat het naar beneden ging.
Dit was echter eerst niet het geval en na 3 uur zat ik al op 75 graden, dus lakken.

497e38ca3793a9bb2201778816e65714.jpg

Dit maar gedaan en 2 uur lang erop gelaten. Na de 2 uur zaten we al op een redelijk hoge temp... toen in de folie en terug erop.
Dit maar een 45 minuten want hij was intern op meerdere plekken al 95C. Resultaat was daarna dat er haast geen sap in zat.

Ingepakt in folie na het uitdampen en in folie en daarna in een handdoek in een coolbox.

be8ac85178076061475f311029e3f531.jpg


Uiteindelijk uit elkaar getrokken en er een beetje saus door gedaan. Resultaat verraste me positief want het was echt lekker!

Wel stoei ik met de vraag of die hoge temp in het begin ook meteen de reden was dat die na 3 uur al 75C was.
8bcac3a3f09ddee0c7cbdb205672213e.jpg


Toch tevreden met het resultaat!

Mensen met tips zijn erg welkom!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Had je de schuiven niet te ver open staan zodat er veel zuurstof doorheen kon jagen?
Bij mijn egg hoeven de schuiven maar iets open om op de 180 graden te blijven
 
Gelukkig is het stuk vlees erg vergevingsgezind. Volgende keer iets meer geduld met het op temperatuur laten komen van je bbq, goede dingen hebben tijd nodig.
maar het resultaat is goed gelukt, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er gelukkig toch prima uit. Van harte met knor

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Wat Frits zegt, rustig op temperatuur laten komen. Pp moet je gewoon de tijd voor nemen. Goed voorbereiden en verder lekker laten lopen en ondertussen genieten van de geuren. Eigenlijk geldt dat voor alles. Ff snel pakt vaak verkeerd uit.

Maar evengoed een mooie run gedaan. Gefeliciteerd met je sticker
 
Temperatuur onder controle krijgen is inhet begin lastig. Ik ervaar dat ook. Ik moet wat meer geduld hebben na het aansteken. Duurt even maar na een uurtje krijg ik stabiel tot het einde. Gister een kippendijencake gemaakt, onderste schuif stond op nog geen centimeter open en boven zowat dicht. Zo hield ik wel mijn 120gr aan tot het eind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan