BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pulled Pork

 

Stephan90

Sprokkelaar
Berichten
46
Gisteren was het zover, de eerste keer Pulled Pork! Het was ook de 2e keer dat de Weber Master Touch Premium aanging.

Voor deze Pulled Pork heb ik gebruik gemaakt van het 'simpele pulled pork' recept van Noskos. Ik heb een mooi stuk Procureur van 2,6 kilo op de kop getikt, nadat ik de overbodige stukken er af heb gesneden ging er wat olie en de kruiden erop.

KwsTnTX.jpg

ARi1HPx.jpg

uqiGFwq.jpg


Ondertussen stond de Weber al klaar om te vlammen, ik heb gebruik gemaakt van de kolenring en diffuser.

mKkbMvn.jpg


De procureur ging erop en ik kon direct voor het eerst gebruik maken van mijn nieuwe thermometer. De HerQs easybbq pro werd geleverd met 2 probe's, alleen zat er geen klem bij om de probe om het rooster vast te maken. Er direct maar even achteraan gemaild en ik hoop dat deze wordt nagestuurd.

Wvf3Ant.jpg

B3HCNsE.jpg


Toen de Weber op 120 graden zat draaide ik de onderste schuif op de 'rook stand' en de bovenste ook een stuk dichter, hij schoot wel door naar 130 en kostte wel even tijd om hem tussen de 115-125 graden te krijgen.

Na circa 5 uren lag de procureur er heerlijk bij. De kerntemperatuur zat rond de 70 graden op dat moment.

JS8TdRB.jpg


Vervolgens ingepakt en opnieuw erop gelegd, na een kleine 2 uren zat hij op de 91 graden, paar keer prikken en je voelde dat hij klaar was!

aT5NdWa.jpg


arnSU35.jpg


Vervolgens een kwartier laten uitdampen en weer een uur dicht in de folie en toen pullen maar!

icnyj8I.jpg

6fjZOmk.jpg

o5vroqQ.jpg

vQ8k6gP.jpg


Vervolgens lekker op een broodje gedaan, vandaag maak ik van de rest nog pulled pork nacho's!
Ben erg tevreden met het resultaat voor de eerste keer!



 
Ziet er goed uit hoor, mooie run, lekkere plaatjes. Deze vergeet je nooit meer....

Volgens mij is dit een stikker waardige Pulled Pork.
 
Lekkere P.P.
Gefeliciteerd met je knor. ;)
 
Mooie uitgebreide fotoreportage van een mooie run.
Gefeliciteerd met je Knorretje!
 
Daar krijg je toch meteen trek van?

Gefeliciteerd met jouw sticker.
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er goed uit voor de eerste keer lekker broodje PP
Gefeliciteerd met je sticker
 
Lekker hoor.
Goed gelukt zo te zien.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Ziet er heerlijk uit! Ik vond mijn eerste pulled pork het tofste om te maken. Een ware uitdaging om het vuur te beheersen. Goed gedaan!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Iedereen bedankt! Ja erg blij mee, heb gisteravond van wat leftover pulledpork nog lekkere nachos gemaakt! Ook heerlijk!
c13a8575a024a9ea449dea07824920bf.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit voor een eerste keer, gefeliciteerd met knorretje.

En wat een goede manier om de (eventuele) rest van PP te verwerken
 
Mooie run. En lekker veel plaatjes. Daar houden we van
De nieuwe Webers doen het goed. Mooi om zien. Nacho?s en Broodjes zien er top uit. Krijge er honger van.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Lekker PP, Gefeliciteerd met je knorretje! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan