BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 

arjan2906

Tondelzoeker
Berichten
18
Goedemiddag! Ik ben nieuw op het forum maar heb al een tijdje gespiekt en heel veel gelezen. Tips en verhalen waar ik heel veel aan gehad heb!

Iemand zijnde die eigenlijk alleen maar hamburgers en spiesjes cremeerde ben ik me inmiddels een beetje gaan verdiepen in Low & Slow.
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, om 4 uur 's nachts opgestaan om de Weber aan te steken. Een mooie dikke "slang" gemaakt en hier aan een kant zes gloeiende briketjes tegen aan gelegd. Om 5 uur was de temperatuur mooi stabiel op 115?C, heb ik kersenhoutsnippers verspreid en kon ik de avond daarvoor voorbereide (geinjecteerde en gerubde) twee procureurs van 2,5 kilo er op leggen.

Na 5 uur ingesmeerd met een mix van Sweet Baby Rays bbq saus en honing en de deksel weer 5 uur erboven op.
IMG_0928_zpsrkmk0gdd.jpg


IMG_0929_zpsgkcbfadc.jpg


IMG_0930_zpsasuv5igs.jpg


Toen de kern op de 70? kwam (en bleef) ingepakt in aluminiumfolie en terug op de bbq.

Uiteindelijk werd de kerntemperatuur van 89?C na 14 uur bereikt en heb ik mezelf nog kunnen beheersen om de boel uit elkaar te trekken en de procureurs nog 30 minuten (ik weet het, mag langer) laten rusten.

IMG_0977_zps1d7ggr9h.jpg


IMG_0931_zpshy3u67wx.png


Gepulld en gemixt met het uit het folie afkomstige vleessap en uiteindelijk werd er bijna 4 kilo pulled pork binnen 20 minuten weggewerkt door de verjaardagsgasten. Mooi compliment!

IMG_0978_zpshkhz1p57.jpg

Gelukkig wist mijn vrouw nog iets te redden voor me dus ik heb ook nog een broodje op!  :p


Ik zal ongetwijfeld niet alles perfect hebben gedaan maar het resultaat was geweldig en voor een eerste keer ben ik best trots.  ;)
Zeker gezien het feit dat ik de hele 14 uur niet een keer een briketje hoefde bij te voegen.

Als jullie nog tips hebben dan hou ik me uiteraard aanbevolen want ik ben natuurlijk nog steeds een rookie!

 
Ik zeg mooie run! Gefeliciteerd en welkom bij de porkies vast

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Mooi hoor!
 
En uiteindelijk gaat het toch om de smaak.
Ziet er prima uit.  :) !
 
Allemaal heel erg bedankt. Ben ook blij met m'n sticker!  :D
 
Heerlijk!
Gelukkig nog net een broodje voor jezelf.
Snel weer maken dus.
Goed bezig.
 
Heel erg mooi. Heerlijke foto's gefeliciteerd met je knor.
 
Lekker lekker gefeliciteerd met je knor !
 
Mooie run Proficiat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan