BasBQ
Beef en Steak

Eerste Keer Pulled Pork - Basterd

 

iDoubt

Tondelzoeker
Berichten
16
Collega BBQ'ers,

Gisteravond begonnen met de eerste PP op de Bastard. Volgens het wedstrijd recept van Noskos.

Om 20:00 de procureur ingespoten en in de (Noskos) rub gezet. Vervolgens in de koelkast geplaatst om er om 07:00 er uit te halen. De Bastard voorbereid op indirect verwarmen, na 30 stabiele temp gekregen van 120 (dacht ik) en de procureur geplaatst.

IMG_3266.jpeg

IMG_3267.jpeg


Nu de Bastard stabiel was dacht ik dat ik wel een 30km run kon doen op de vroege ochtend. In de hoop dat de temp bij terugkomst rond de 120 graden zou zitten.

Helaas was de Bastard bij terugkomst na 3,5 uur opgelopen tot 160 graden, en de PP tot 84 graden. Direct proberen de Bastard te temperen, maar dat is met een Kamado een challenge. Dus maar direct ingesmeerd met de BBQ saus en daarna na half uur toch maar ingepakt. (13:00)

IMG_3268.jpeg

IMG_3269.jpeg

IMG_3274.jpeg

IMG_3275.jpeg

IMG_3277.jpeg

IMG_3278.jpeg


Toen na 1,5 uur inpakken was kern temp van 96 bereikt en ging de temp temperatuur naald er in als door de boter. Omdat dit wat te vroeg was om te eten, ingepakt in aluminiumfolie en vervolgens nog 3 uur in de koelbox. Om 17:30 begonnen met "pullen" om vervolgens met de saus op een broodje te deponeren met koolsla en zoet/zure augurken.

IMG_3280.jpeg


Al zeg ik het zelf - het was fantastisch !! Door hoge temp was ik bang dat het ging mislukken maar uiteindelijk is het toch goekgekomen. Maw weer een wijze les geleerd en volgende keer beter.
 
Laatst bewerkt:
Tip, Doe hem in een ovenschaal, en voeg er rijkelijk appelsap toe en dek de schaal af met dikke alu folie.
Zo kun je hen rustig 5 uur laten garen op 110 graden en blijft de kerntemperatuur rond de 86 graden.
Mocht de temperatuur plotseling oplopen dan blijf hij wel vochtig en verbrand de buitenkant niet.
Wel af en toe blijven controleren of hij nog in zijn appelsap badje ligt 😊
 
Ik had zo aan willen schuiven. Lekker.
 
Procureur is best vergevingsgezind gezind. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan