BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP

 

caeyers

Vuurmaker
Berichten
83
Gisteren besloten om de eerste keer PP te maken. Speciaal gekozen voor een niet te groot stukje vlees (1kg).

Aangezien het een last minute beslissing was, eerst in de rub gezet en ondertussen de Q op temp gebracht.

Om 9.30u lag het vlees erop.

6f2c29aab0ea3c23f63ff7f7fc58b4da.jpg


7a32eeb71eca069bda45897100730171.jpg


Bij 70 graden ingepakt tot 85 graden. Nadien terug op de Q met wat saus en afgetikt bij 88 graden. Nadien nog even laten rusten, en smullen!

771fb0bc6b6231177ce06417f2e2a654.jpg


Zo zag het er gepulled uit, nadien nog een beetje extra vocht/saus bij gedaan.

(de vork is van m`n vader die niet kon wachten om te proeven :-D)

c03a3b07d61017f087a4b869835153a2.jpg


Heeft in totaal net geen 11u geduurd. Ik heb serieus lopen kl*ten met de temperatuur van de Q. De eerste 3 a 4u is hij constant op 120 graden gebleven, toen ik hem opendeed om het vlees in te pakken is hij gezakt naar 90 graden en kreeg hem met moeite terug naar max 110gr. Ik weet niet wat er fout gelopen is? Ben gestart met een volle basket koude briketten en hierop een 10-tal warme gedaan. Na het openen brandstof toegevoegd, dit heeft niks geholpen, nadien terug een 6-tal warme erbij gedaan en dit heeft ook niks geholpen??
 
Ziet er prima uit ga ik van de week ook voor het eerst maken
 
Schuifjes helemaal open? Ik heb vaak juist het tegenovergestelde.. Uitschieters naar boven na open doen.. Maar ik heb wel geleerd de mand VOL te gooien en dan 15-20 hete briketten en via de schuifjes de temp regelen (onder helemaal open).. Heb alleen geen Weber..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Alles stond helemaal open en temp steeg voor geen graad ...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit. Van harte met je sticker! Volgende keer misschien de snakemethode eens uitproberen. Voor mij niets anders met lange runs. Moeiteloos 8 uren op ongeveer 110-115gr. rooster temperatuur. Ook na het liften van het deksel vaak snel weer stabiel (meestal kort naar 120-125 en weer terug).
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
JJD-GRILL zei:
Ziet er lekker uit. Van harte met je sticker! Volgende keer misschien de snakemethode eens uitproberen. Voor mij niets anders met lange runs. Moeiteloos 8 uren op ongeveer 110-115gr. rooster temperatuur. Ook na het liften van het deksel vaak snel weer stabiel (meestal kort naar 120-125 en weer terug).
Is er een foto en meer info van de snake? Lijkt me dat je dan weinig kolen kan plaatsen en het vooral handig is voor de wat kleinere Q's of zie ik dat niet goed?
Mijn smoker is vrij hoog dus ben bang dat een snake niet boven de 50-80c komt..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
A je hebt een smoker... dat heb ik verkeerd begrepen die heb ik zelf niet en ook geen ervaring mee. De Snake methode gebruik ik in een mastertouch 57 cm maar heb ik ook gebruikt in een 47cm grote bbq. Geen problemen met de hoeveelheid kolen. Over het algemeen heb ik nog een deel kolen over die nog niet aangestoken zijn. De snake is bij mij ongeveer 3kwart rond. Hier duidelijk filmpje over de snake:  https://youtu.be/nLfstT2goRk
 
Terug
Bovenaan Onderaan