Beef en Steak

Eerste keer PP

Mennos

Tondelzoeker
Ben begonnen met een el cheapo vooral spareribs maar vind die erg lastig om op  temperatuur te houden. Vooral als je een paar keer de klep open doet en als je de kolen moet bij vullen.
Nu heb ik een UDS gebouwd die dit weekend zijn eerste run krijgt. 2 procureurs voor de verjaardag van mijn vrouw. Om de tijd een beetje onder controle te houden hou ik het wedstrijd recept van noskos aan. Heb een kolenmand van huisentuin daar ongeveer 5 cm boven een rooster met 2 terracotta schalen en daarboven het rooster voor het vlees.
Ik ga de procureurs injecteren is het dan nog nodig om een er een bak met water onder te zetten.

die 2 terracotta schalen fungeren als warmte buffer, zou er dus geen bak met water meer bij zetten

Heb je je rooster voor 't vlees dan zo laag zitten dat je een buffer er tussen moet zetten?
Ik heb met mijn UDS geen problemen met directe hitte en dus ook geen "hitte schild"

Heb het vleesrooster 25 cm onder de platte deksel en de bovenkan kolenmand zit op 30 cm vanaf de bodem dus er zit ong. 34 cm tussen kolen en vlees

Leo zei:
die 2 terracotta schalen fungeren als warmte buffer, zou er dus geen bak met water meer bij zetten
oke dacht dat een bak met water ook tegen uitdroging van het vlees was

Uitdrogen zal wel mee vallen

Ik heb bij mijn UDS ook een waterpan/schaal. Je kan daardoor de temperatuur beter onder controle houden.

Terug
Bovenaan Onderaan