BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer picanha

 
 

elvisron

Kooltjesharker
Berichten
213
Eindelijk weer eens een update plaatsen.
Gisteren voor het eerst picanha gemaakt.

DSC02779%202_zpstuqdbj7g.jpg


DSC02781_zps4iglmuhg.jpg


Het ingesneden en wat peper en zout toe gevoegd.

DSC02790_zpsqztca8y7.jpg


DSC02791_zpsnb5ycmak.jpg


een mooi stukje vlees moet ik zeggen

DSC02792_zpsmbrykfab.jpg


Nog een sparerib voor de kinderen
Indirect laten garen tot 49 graden

DSC02794%202_zpsdqlkfjhu.jpg


De Q op direct opstoken en beginnen met affakkelen  :)

DSC02796_zpszz9abmtw.jpg


DSC02803%202%20-%20kopie_zpshzi59jmx.jpg


Mooie vlammetjes

DSC02805%202_zps3wqdqdzl.jpg


Aansnijden en vlug alvast proeven natuurlijk.
Pitmaster privilege toch  :D

DSC02810_zpso9abm4rt.jpg


DSC02811_zpsigm6pasb.jpg


Wat een lekker stukje vlees zeg.
Een heerlijk zacht en smaakvol.
Voor herhaling vatbaar kreeg ik te horen
 
Ziet er lekker uit.
Mooi stuk vlees, en aan het einde de vlammen is altijd leuk om te doen.
Ik zie geen foto en vermelding dat je het vlees nog even heb laten rusten. Dit zou ik je willen adviseren om de volgende keer dit vooral wel te doen zodat de vleessappen (welke nu op je snijplank liggen) zich weer lekker in het vlees kunnen verdelen.
Komt de smaak absoluut ten goede.


 
Ben het eens met bovenstaande , tevens wil ik je wijzen op een heerlijke saus bij picanha genaamd chimmi churri , echt een aanrader.
 
RvH6511 zei:
Ziet er lekker uit.
Mooi stuk vlees, en aan het einde de vlammen is altijd leuk om te doen.
Ik zie geen foto en vermelding dat je het vlees nog even heb laten rusten. Dit zou ik je willen adviseren om de volgende keer dit vooral wel te doen zodat de vleessappen (welke nu op je snijplank liggen) zich weer lekker in het vlees kunnen verdelen.
Komt de smaak absoluut ten goede.

Er staan inderdaad geen foto's en beschrijving over bij, maar heb het vlees een minuut of 10 laten rusten.
Maar gezien de hoeveelheid vleessap zou het misschien wat langer gemogen hebben
In ieder geval bedankt voor het advies
 
elvisron zei:
RvH6511 zei:
Ziet er lekker uit.
Mooi stuk vlees, en aan het einde de vlammen is altijd leuk om te doen.
Ik zie geen foto en vermelding dat je het vlees nog even heb laten rusten. Dit zou ik je willen adviseren om de volgende keer dit vooral wel te doen zodat de vleessappen (welke nu op je snijplank liggen) zich weer lekker in het vlees kunnen verdelen.
Komt de smaak absoluut ten goede.

Er staan inderdaad geen foto's en beschrijving over bij, maar heb het vlees een minuut of 10 laten rusten.
Maar gezien de hoeveelheid vleessap zou het misschien wat langer gemogen hebben
In ieder geval bedankt voor het advies

Zie deze opmerkingen niet als kritiek , we willen je gewoon helpen het meeste uit je dure vlees te halen.
Als het nu al voldeed aan je verwachtingen hoef je het echt niet anders te doen (opmerking over chimmi churri blijft echter van kracht :) )
 
Bob zei:
elvisron zei:
RvH6511 zei:
Ziet er lekker uit.
Mooi stuk vlees, en aan het einde de vlammen is altijd leuk om te doen.
Ik zie geen foto en vermelding dat je het vlees nog even heb laten rusten. Dit zou ik je willen adviseren om de volgende keer dit vooral wel te doen zodat de vleessappen (welke nu op je snijplank liggen) zich weer lekker in het vlees kunnen verdelen.
Komt de smaak absoluut ten goede.

Er staan inderdaad geen foto's en beschrijving over bij, maar heb het vlees een minuut of 10 laten rusten.
Maar gezien de hoeveelheid vleessap zou het misschien wat langer gemogen hebben
In ieder geval bedankt voor het advies

Zie deze opmerkingen niet als kritiek , we willen je gewoon helpen het meeste uit je dure vlees te halen.
Als het nu al voldeed aan je verwachtingen hoef je het echt niet anders te doen (opmerking over chimmi churri blijft echter van kracht :) )

He Bob, ik zie het ook niet als kritiek hoor, ben juist blij met opmerkingen. Je kan er tenslotten alleen maar van leren en die chimmi churri gaan we volgende keer zeker doen
 
He Bob, ik zie het ook niet als kritiek hoor, ben juist blij met opmerkingen. Je kan er tenslotten alleen maar van leren en die chimmi churri gaan we volgende keer zeker doen
[/quote]

Dat is absoluut de moeite waard hoor die chimichuri. Wel een dagje van tevoren maken zodat de saus ??n geheel wordt.
 
Heerlijk hoor! Ziet er lekker uit!
 
Lekker man, Picanha ga je zeker nog vaak maken :)
 
Heerlijk! En een beetje vuur aan het eind is altijd geweldig om te zien.
 
Voor de volgende keer zou ik ook vers gemalen (grof) peper gebruiken en niet uit een strooibusje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan