BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer picanha op een nieuwe bastard

 
 

HarmenR

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag mijn nieuwe bastard urban large in elkaar gezet en er ook maar meteen de fik erin gezet. Van de week een simpele picanha gehaald bij de sligro om dit een keer te proberen.
DSC_1416.JPG

Even wat peper en zout erop en het vet ingesneden.
Hierna de BBQ aan geslingerd en deze naar zo'n 160 graden laten gaan. Toen een chunk hickory erbij en de picanha indirect op zo'n 46 graden laten komen.
DSC_1418.JPG

Even wat groene asperges erbij gegrild en daarna de Q opgestookt naar zo'n 200 graden om boven de vlammen het vet wat aan te bakken en een mooie kleur op het vlees te krijgen.

IMG-20211107-WA0008.jpeg


Het is echt een heerlijk stuk vlees geworden met een mooie vetrand en een heerlijke smaak! Het vlees geserveerd met een chimichurie en de asperges met een basilicum/limoen mayonaise.
Het heeft echt heerlijk gesmaakt 😋!

IMG-20211107-WA0015.jpeg


IMG-20211107-WA0017.jpeg

DSC_1419.JPG
 
Ziet er heerlijk uit 😋
 
Mooi gedaan! Ziet er heerlijk uit.
 
Geslaagde eerste run
Vroegâh openden we met een BCC.
Tegenwoordig met "simpele picanha"

Maar een super resultaat.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Geslaagde eerste run
Vroegâh openden we met een BCC.
Tegenwoordig met "simpele picanha"

Maar een super resultaat.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Haha ik bedoelde met simpel meer dat het geen heel luxe ras was 😂. En ik had vorige week al een BCC gemaakt op mijn weber dus het moest nu wel iets anders zijn ;)
 
Blijft ontzettend lekker picanha. Mooi gedaan hoor.
 
Die Picanha ziet er echt perfect uit! Prachtig rood met mooie vetcap. Ik had graag een bordje blijven mee-eten.
 
das een hele mooie zeg.
picanha is zooo lekker, zeker met chimmichurri
 
Oh, die staat ook op mijn lijstje om binnenkort eens klaar te gaan maken. Ziet er goed uit.
 
Mooi hoor! Dat zal gesmaakt hebben 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan